فنلاند: اتحادیه اروپا باید موضوع تحریم‌ها علیه ایران را از توافق هسته‌ای جدا کند

وزیر امور خارجه فنلاند می‌گوید اتحادیه اروپا باید موضوع اعمال تحریم‌ها علیه ایران را از برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) جدا نگه دارد.

پکا هاویستو، وزیر امور خارجه فنلاند در خصوص مذاکرات لغو تحریم‌ها می‌گوید: «فکر می‌کنم برجام موضوعی است که باید کمی از آنچه در حال حاضر در ایران  اتفاق می‌افتد جدا نگه داشته شود».

به گزارش اسپوتنیک، وزیر خارجه فنلاند مدعی شد که اتحادیه اروپا تاکنون نسبت به «خروج ایران از توسعه تسلیحات هسته‌ای» حمایت قوی نشان داده است و این اتحادیه به شدت به حمایت کردن از توافق هسته‌ای متعهد بوده است.

ادعای وزیر خارجه فنلاند در خصوص توسعه سلاح‌های هسته‌ای در حالی صورت می‌گیرد که به گفته ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان ارتباط مستقیم و غیرمستقیم ایران و سازمان انرژی اتمی با مقامات آژانس همچنان ادامه دارد. هفته گذشته هیأتی از ایران به وین سفر کرده و با مقامات آژانس گفتگو و تبادل نظر داشتند.

به گفته سخنگوی وزارت خارجه کشورمان «ایران به تلاش‌های سازنده خود در ارتباط با آژانس به منظور حل و فصل سؤالات و ابهامات پادمانی ادامه می‌دهد و گفتگو‌ها با آژانس ادامه دارد».

این مقام کشورمان همچنین در خصوص اظهارات جدید مقامات غربی در خصوص ناآرامی‌های کشور تاکید کرد: «مقامات ایران رفتار و گفتار کشور‌ها در ارتباط با تحولات داخلی را مورد رصد و پایش قرار داده و نسبت به آن واکنش نشان خواهند داد». به گفته او، «در چارچوب سازوکار‌های بین‌المللی» اقدامات لازم در زمان مقتضی انجام خواهد شد.

گفتنی است، اتحادیه اروپا هفدهم اکتبر ۱۱ فرد و چهار نهاد ایرانی را تحریم کرد. بعداً اتحادیه اروپا سه فرد و یک سازمان دیگر را هم به ادعای تحویل پهپاد به روسیه در بسته جدید تحریم‌ها گنجاند. این اتهام مکررا از سوی مقامات ایرانی و روسی رد شده است. هم مسکو و هم تهران این ادعا‌ها را محکوم کرده و می‌گویند این بخشی از یک کمپین اطلاعات جعلی از سوی آمریکاست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Lithuania
ناشناس
۱۴:۱۵ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
کتعانی گفته ما با آژانس در ارتباطیم، پس فنلاند بیخودی ادعا کرده که ما دنبال بمب اتمیم؟
منطق جالبی پشت این حرف پنهانه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۸ ۲۴ آبان ۱۴۰۱
نه دیگه وقتی تحریم هستیم الاصلا اکر همان بورل احمق حرف میزنه باید با کسی حرف بزنه که تحریم شده اگر نماینده اروپا یا آژانس زر میزنه و مذاکره فقط با کسانی که تحریم شدند باید حرف بزنند تا عملا تحریمشان نفی بشود یکم بازی با این افراد بد نیست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
بدبخت اروپا
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۷ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
توافق هسته ای همراه با تحریم غیر هسته ای ممکن نیست
این تحریم ها اسمش حقوق بشر و فلان و غیره باشه برای ما فرقی ندارن
تحریم با هر اسم و نامی جدید همش یکی هست
اگر توافق هسته ای میخواهید باید تحریم تحت هر عنوان و برچسب جدیدی را متوقف کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۳ ۲۳ آبان ۱۴۰۱
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران نتیجه مذاکره بی مورد و بی ارزش در این مدت 9 سال است.
تحریم‌های جدید اتحادیه اروپا و انگلیس علیه ایران نتیجه برجام بی مورد و بی ارزش در این مدت 7 سال است.
آخرین اخبار