جایگزینی خودرو‌های برقی در طرح نوسازی مینی بوس‌های فرسوده

فرماندار اردکان گفت: در طرح نوسازی مینی بوس‌های فرسوده این شهرستان با همکاری صنایع خودرو‌های برقی جایگزین می‌شود.

حسین سبزواری فرماندار اردکان در واکنش به مطالبات برخی کاربران فضای مجازی در اردکان افزود: در سطح شهر تقریبا ۳۵۰ دستگاه مینی بوس فرسوده در مسیر کارخانه‌ها و صنایع شهرستان با آلایندگی فراوان در حال تردد هستند.

او با اشاره به اینکه سهم خودور‌های دیزلی در آلودگی هوای این شهر کمتر از صنایع آلاینده نیست از پیگیری جدی مسوولان به منظور جایگزین کردن خودرو‌های برقی در آینده نزدیک خبر داد.

سبزواری ادامه داد: به هر صنعت پیشنهاد می‌دهیم تسهیلات و امکانات در اختیار رانندگان خود قرار دهند تا نسبت به خرید مینی بوس برقی اقدام نمایند که با این اقدام با کاهش مقدار زیادی از آلودگی شهر اردکان روبرو می‌شویم.

فرماندار اردکان با بیان اینکه در شهرستان اردکان هفت موسسه مینی بوسرانی دایر است تصریح کرد: در شهرستان اردکان ۳۷۰ مینی بوس دارای مجوز زیر نظر شهرداری است و ۱۶۰ مینی بوس نیز زیر نظر شهر‌های احمدآباد و عقدا در حال تردد هستند.

سبزواری اظهار داشت: سن فرسودگی ۱۵ سال هست و اکثریت مینی بوس‌های در شهرستان مدل ۸۵ به قبل هستند و هم اکنون حدود ۱۲۰ مینی بوس هیوندای مدل بالا وجود دارد.

او با اشاره به اینکه در شهر اردکان دو دستگاه اتوبوس و شش دستگاه مینی بوس به عنوان خط واحد در حال تردد هستند که شرایط فرسودگی شامل آن‌ها نیز است اظهار داشت: در مسیر اردکان به یزد نیز پنج دستگاه مینی بوس در حال خدمت رسانی به مردم است که از این تعداد نیز ۸۰ درصد فرسوده می‌باشند.

سبزواری گفت: در بحث ساماندهی ناوگان عمومی دیزلی که از شهر‌های مجاور پروانه فعالیت دریافت نموده اند در تلاشیم طبق دستور وزارت کشور و سازمان شهرداری ها، با هماهنگی که با شهرداری‌ها می‌شود ساماندهی بر اساس ضوابط واحد صورت گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار