استاندار خراسان رضوی: بانک‌های خصوصی به وظایف خود در استان عمل نمی‌کنند

استاندار خراسان رضوی گفت: بانک‌های خصوصی آنگونه که باید به وظایف خود در استان عمل نمی‌کنند و سرمایه‌های جمع‌آوری شده در استان را به خارج از خراسان رضوی منتقل می‌کنند.

 یعقوبعلی نظری گفت: یکی از وظایف مدیران کنترل فعالیت اقتصادی استان است و بر همین اساس برای تصمیم‌گیری‌ها نیاز است تا آمار و اطلاعات بنگاه‌های اقتصادی را در اختیار داشته باشند و به عنوان مثال باید نقش سرمایه‌گذاران اقتصادی در استان مشخص باشد.

وی ادامه داد: اگر بانک‌های خصوصی از برنامه‌های اقتصادی استان تمکین نکنند، ما هم نسبت به آن‌ها مسوولیتی نخواهیم داشت.

نظری با اشاره به برگزاری جلسات قرارگاهی اظهار کرد: مسائل متناسب با موضوع جلسات مطرح و راهکار‌های آن هم بیان می‌شود، ولی لازم است مدیران دستگاه‌های مرتبط، پیگیری راهکار‌ها را هم انجام دهند و در صورتی که پیگیری به نتیجه نرسید انتخاب راهکار دیگر و یا انعکاس عدم همکاری نهاد‌ها و بانک‌ها با مسوولان کشوری برای به نتیجه رسیدن برنامه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد.

استاندار خراسان رضوی همچنین در قرارگاه اشتغال گفت: تعهد کشوری برای ایجاد اشتغال در سال، یک میلیون و ۲۰۰ هزار نفر است که سهم استان خراسان رضوی ایجاد اشتغال برای بیش از ۱۱۵ هزار نفر است.

وی با اشاره به گزارش‌های مسوولان استان ادامه داد: نسبت به تعهد استان خراسان رضوی حدود ۲۰ درصد عقب هستیم و باید بررسی شود که آیا اشتغال ایجاد نشده است و یا شعل ایجاد شده در سامانه رصد اشتغال به ثبت نرسیده است؟

نظری افزود: بر همین اساس لازم است تا دستگاه‌های مختلف به کنترل این موضوع اقدام کنند تا تعهد اعلام شده، محقق شود.

استاندار خراسان رضوی گفت: دستگاه‌هایی که عدد اشتغال بالایی در تعهد خود دارند و هنوز به نتیجه نرسیده اند، باید عضو قرارگاه اشتغال باشند تا امکان رصد و نتیجه دهی پیگیری شود.

وی افزود: فرمانداران در شهرستان‌ها نیز موظف هستند تا ثبت اطلاعات در سامانه رصد اشتغال را پیگیری کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.