اهدای هزار و ۳۰۰ فقره جهیزیه به مددجویان کمیته امداد کردستان

هزار و ۳۰۰ فقره جهیزیه (کمک هزینه ازدواج) روز یکشنبه در مراسمی به زوج‌های جوان زیرپوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) استان کردستان اهدا شد.

ارزش ریالی جهیزیه های اهدایی ۳۹۰ میلیارد ریال  بود که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و جمعی از مسوولان به زوجهای مددجو اهدا شد.

استاندار کردستان از اختصاص بیش از یک هزار و ۸۰۰میلیارد از محل تبصره ۱۶ برای ایجاد اشتغال در استان خبر داد.

اسماعیل زارعی‌کوشا اظهار کرد: امروز نهاد کمیته امداد که یکی از یادگارهای حضرت امام و صدقات جاریه آن بزرگمرد است در مسیری بالندگی حرکت کرده و نقش موثری در رفع محرومیت و عمران آبادانی و به ویژه حوزه اقتصاد و ایجاد اشتغال دارد.

وی خاطرنشان کرد: سهم قابل توجهی از اشتغالی که در کردستان ایجاد شده و در ادامه ایجاد می‌شود توسط کمیته امداد کردستان انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه رصد و نظارت دقیق بر اشتغال از ویژگی های شغل های ایجاد شده در کمیته امداد است، گفت: هم اکنون در موضوع ایجاد اشتغال ظرفیت‌های خوبی از سوی نظام و دولت فراهم شده که باید به نحو احسن مورد استفاده قرار گیرد.

استاندار کردستان گفت: برش استانی و سهم هر یک از دستگاه‌ها در پرداخت تسهیلات اشتغال مشخص  است.

وی افزود: از مدیران و دستگاه‌های متولی حوزه اشتغال انتظار داریم که در پرداخت این تسهیلات تسهیلگری‌های لازم را انجام دهند تا هرچه زودتر   شاهد کارسازی کامل  آن باشیم.

زارعی‌کوشا خطاب به جوانان هم گفت: جوانان جویای کار به ویژه زوج‌های جوان باید از این ظرفیت‌ها و امکانات استفاده کنند تا بتوانیم معضل بزرگ بیکاری را در استان را مهار کنیم.

وی خاطرنشان کرد: زمینه بهره‌گیری از این ظرفیت ها در حوزه های مختلف تولید، کشاورزی، خدماتی و غیره برای کمک به ایجاد اشتغال و درآمد پایدار برای مردم استان فراهم است.

استاندار کردستان اضافه کرد: در چند ماه گذشته بیش از ۷۰۰ میلیارد تومان تسهیلات از محل تبصریه ۱۸ و ۳۰ میلیارد تومان از  محل اشتغال پایدار روستایی در استان پرداخت شده است.

ثبات زندگی با محبت و گذشت

نماینده ولی فقیه در کردستان هم در این مراسم گفت: باید با از خودگذشتگی و محبت به همدیگر پایداری و قوام زندگی مشترک را زیاد و کانون خانواده را حفظ کرد.

حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا پورذهبی اظهار کرد: در سوره مریم خداوند می.فرماید «برای کسانی که عمل صالح انجام می‌دهند دوستی و مودت را قرار می‌دهیم».

وی به انواع کار خیر و ماهیت آنها گریزی زد و گفت: کار خیر موجب محبت و برکت می‌شود و عمر انسان را طولانی و شخص خیر را در جامعه مشهور می‌کند.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه از حضرت علی(ع) نقل شده که کسی که کار خیر انجام می‌دهد در جامعه به خیر مشهور می‌شود، اذعان کرد: برگزاری این چنین مراسماتی می‌تواند به ترویج سنت حسنه ازدواج کمک می.کند.

حجت‌الاسلام پورذهبی افزود: برخی از زندگی‌ها بعد از مدتی به شکست ختم می‌شود، باید چه کار کنیم که آمار طلاق و از هم پاشیدگی زندگی‌ها کاهش پیدا کند.

وی تصریح کرد: قدر همدیگر دانستن دوام و پایداری زندگی‌های مشترک را افزایش می‌دهد.

نماینده ولی فقیه در کردستان با بیان اینکه خوبی‌ها را باید دید و اشکالات و کم کاریها را به خوبی‌ها بخشید، افزود: تقوای خانوادگی از دیگر مولفه‌های مهم در پایداری زندگی مشترک و حفظ  خانواده است.

حجت‌الاسلام پورذهبی اضافه کرد: باید با از خودگذشتگی و محبت به همدیگر پایداری و قوام زندگی مشترک را زیاد و کانون خانواده را حفظ کرد.

وی با بیان اینکه به هر میزان زوج‌ها یکدیگر را دوست داشته باشند به همان اندازه پایه‌های زندگی مشترک محکم خواهد شد، گفت: پایین آوردن توقع‌ها و داشتن توقعات معقول موجب همدلی بیشتر در بین زوج‌ها و کاهش آمار طلاق در جامعه می‌شود.

خدمات کمیته امداد به مددجویان

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در این آیین اظهار داشت: کمک به زوج‌های جوان بی‌بضاعت و ترویج ازدواج آسان یکی از سرفصل‌های این نهاد در راستای ارائه خدمت به جامعه هدف است.

رضا طوسی با بیان اینکه در این راستا امروز هزار و ۳۰۰ فقره جهیزیه در قالب پنج قلم کالای اساسی شامل یخچال، تلویزیون، ماشین لباسشویی، اجاق گاز و جارو برقی به زوج‌های جوان بی بضاعت اهدا شد، افزود: ارزش هر فقره جهیزیه ۳۰۰ میلیون ریال و در مجموع ۳۹۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

وی با بیان اینکه کمک به تحکیم و حفظ نهاد خانواده یکی از اهداف و رسالت‌های کمیته امداد است که از طریق کمک به ازدواج جوانان نیازمند انجام می‌شود، گفت: ارائه خدمات مشاوره پیش از ازدواج در راستای ازدواج آگاهانه و جلوگیری از طلاق با همکاری مراکز مشاوره طرف قرارداد این نهاد از دیگر خدماتی است که در این زمینه با جدیت دنبال می‌شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ره) کردستان در ادامه به دیگر اقدامات این نهاد در راستای کمک به نیازمندان و مددجویان زیرپوشش اشاره کرد و گفت: ایجاد ۸۰ سامانه خورشیدی پنج کیلوواتی، برنامه‌ریزی برای ایجاد ۳۰۰ سامانه پنل خورشیدی، زمینه‌سازی واگذاری ۱۰۴ دستگاه تاکسی در تفاهم‌نامه با شرکت تاکسیرانی و برگزاری جشن اشتغال برای سه هزار و ۳۰۰ خانواده خودکفا شده از جمله اقدامات حوزه اشتغال است.

وی پرداخت سه هزار و ۳۷۰ میلیارد ریال کمک معیشتی به مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان را از دیگر اقدامات اعلام کرد و گفت: این میزان کمک معیشتی به ۶۹ هزار و ۷۶۰ نفر از نیازمندان و مددجویان زیرپوشش این نهاد در استان ارایه شد.

طوسی به پرداخت ۲۴ میلیارد و ۳۷۰ میلیون ریال وام ضروری به هزار و ۶۰۹ نفر از نیازمندان اشاره کرد و افزود: اولویت پرداخت این تسهیلات زنان سرپرست خانوار، مددجویان مستاجر، خانواده‌های زندانی و بیماران صعب العلاج بوده است.

در ادامه این آیین به صورت نمادین تعدادی از زوج‌های جوان هدیه‌های خود را از دست مسوولان گرفتند.

هم اکنون ۱۶۵ هزار نفر از جمعیت استان کردستان در قالب ۷۵ هزار خانوار زیرپوشش نهاد حمایتی کمیته امداد امام خمینی (ره) هستند که حدود ۱۰ درصد جمعیت استان را شامل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.