مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران خبر داد؛

بخشودگی جرایم عوارض نوسازی سنوات گذشته

مدیرکل تشخیص و وصول درآمد شهرداری تهران، از بخشودگی جرایم سنوات گذشته عوارض نوسازی در صورت پرداخت به موقع در سال جاری خبر داد.

علی خوشنود ضمن اشاره به تصویب و ابلاغ قانون درآمد‌های پایدار در سال جاری اظهار کرد: برابر تبصره ذیل ماده ۳ این قانون، شهروندانی که تاکنون موفق به پرداخت عوارض نوسازی نشده و مشمول جرایم سنوات گذشته شده اند، درصورت پرداخت به موقع عوارض خود در سال جاری، از پرداخت جرایم سنواتی معاف بوده و صرفا اصل مبلغ بدهی را پرداخت می‌کنند.

وی درخصوص اهمیت پرداخت به موقع عوارض تصریح کرد: عوارض شهرداری صرف تامین بخشی از هزینه‌های بالای نگهداشت و توسعه شهر می‌شود و عدم پرداخت عوارض، شهرداری را با کمبود منابع مالی جهت ارائه خدمات عمومی و روی آوری به سوی منابع غیرمستمر و غیرمعمول از جمله فروش تراکم، اخذ وام بانکی و ... جهت تامین منابع مواجه می‌کند که همین امر منجر به افزایش بهای خدمات خواهد شد؛ لذا شهروندان با پرداخت به موقع عوارض از یک سو شهرداری تهران را در راستای ارائه خدمات شایسته تری یاری می‌کنند و از سوی دیگر از افزایش بهای تمام شده خدمات و هدررفت منابع پیشگیری می‌کند.

مدیر کل تشخیص و وصول درآمد شهرداری اظهار داشت: اداره کل تشخیص و وصول درآمد در نظر دارد با همکاری اداره کل آموزش شهروندی در راستای معرفی تکالیف و حقوق شهروندی در حوزه درآمد‌های پایدار و خدمات گسترده شهرداری تهران که به صورت شبانه روزی و بدون وقفه درحال انجام است، اقدام نماید؛ چرا که اگر همه ساکنین شهر تهران از اقدامات بی منت شهرداری به عنوان یک نهاد خدمتگزار مطلع شوند، پرداخت عوارض به عنوان یک ارزش اجتماعی تلقی خواهد شد.

خوشنود تصریح کرد: آموزش از طریق بخش‌هایی از شهرداری که با شهروندان در تماس هستند، در دستور کار این اداره کل می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار