آغاز هفته‌های تئاتر خیابانی در قزوین

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین از آغاز برنامه هنری هفته‌های تئاتر خیابانی با مضمون اجتماعی و کاهش معضلات جامعه در قزوین خبر داد.

سید قاسم قوامی مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان قزوین از آغاز هفته‌های تئاتر خیابانی در قزوین خبر داد و گفت:  براساس سند تحول حوزه هنری استان، اجرای نمایش‌های خیابانی با مضمون اجتماعی و کاهش معضلات جامعه در دستور کار قرار دارد و به همین منظور با آموزش و پرورش استان هماهنگی‌های لازم برای اجرای برخی از نمایش‌ها در مدارس ناحیه یک و دو شهر قزوین انجام شده است.

وی اظهار داشت: شیوه اجرای این نمایش‌ها به صورت تئاتر شورایی است که یکی از انواع نمایش‌های محیطی می‌باشد به گونه‌ای که تماشاچی و مخاطب در بخش‌هایی از کار، وارد ماجرای داستان می‌شود و احتمال دارد انتهای داستان را تغییر دهند.

قوامی با بیان اینکه تئاتر زمینه ساز یک گفت و گوی فعال اجتماعی است، تصریح کرد: حوزه هنری برنامه‌های نمایشی خود را بر اساس عبرت پژوهی از گذشته، نقد امروز و ترسیم آینده طراحی کرده است و بخشی از معضلات اجتماعی در استان در قالب آثار نمایشی در معرض دید عموم قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: امروز اولین نمایش خیابانی با عنوان مجسمه با مضمون اجتماعی با ساخت تابلو‌ها و بیان روایات در یک مدرسه در منطقه ۲ قزوین به نمایش گذاشته شد و نتیجه‌گیری به مخاطب واگذار گردید تا با مشارکت مخاطب، ماجرا به طرز مطلوبی به پایان برسد.

مسئول واحد هنر‌های نمایشی حوزه هنری استان خاطر نشان کرد: این نمایش‌ها در این هفته از ۲۱ تا ۲۵ آبان ماه در ۶ مدرسه نواحی یک و دو آموزش و پرورش شهر قزوین در معرض دید علاقه‌مندان قرار خواهد گرفت و در هفته‌های بعد نیز به همین شکل در مدارس منتخب تداوم خواهد یافت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.