ضرورت حضور خیران برای ساخت مدارس در استان همدان

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان گفت: ۱۷۰۰ کلاس درس در استان کم داریم بنابراین خیران باید در این زمینه ورود کنند.

علی فراهانی گفت: در ۲۴ سال گذشته، خیرین مدرسه‌ساز بیش از ۳۵۰ پروژه را در استان ساختند و سه برابر آن نیز از سوی دولت ساخته شده، اما همچنان بیش از ۱۷۰۰ کلاس درس کم داریم. باید در این کار عجله شود و خیران جدید پیدا کنیم تا مشکلات حل شود، چون همچنان به مدرسه سازی نیاز داریم.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان با بیان اینکه نیم میلیون خیر مدرسه‌ساز در کشور وجود دارد، گفت: ۳۰ تا ۳۵ درصد مدارس کشور از سوی خیران ساخته شده است. در سطح استان همدان نیز با بیش از ۹۰۰ خیر در ارتباط هستیم که با عناوین مختلفی به ما کمک کردند.

فراهانی گفت: ۹ خیر مدرسه ساز استان همدان در خارج از کشور ساکن هستند که تا الان، پنج مدرسه ساختند و چهار مدرسه نیز در دست اقدام است.

او گفت: خیرین مدرسه ساز استان همدان در سال ۱۴۰۰، شصت میلیارد تومان تعهد داشتند که به صورت ۱۰۰ درصدی محقق شده و امیدواریم در این همایش به بیش از ۸۰ میلیارد تومان برسد.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان گفت: در حال حاضر ۹۲ پروژه با ۴۵۰ کلاس درس و اعتبار ۱۱۵ میلیارد تومانی در حال اجراست.

فراهانی گفت: یکی از خیرین ما بنیاد برکت است که ۸۱ پروژه با ۴۱۵ کلاس داشته است. ۵۷ پروژه انجام شده و ۲۴ در دست اجراست.

او گفت: خیران انسان‌های فرهیخته و آگاهی بودند که راه درست را تشخیص دادند، چون ساخت مدارس، بنیان ارتقای دانش و آگاهی برای بچه‌هاست. توسعه پایدار و موفقیت ما در آینده بستگی به بچه‌هایی دارد که در مدارس تربیت می‌شوند.

رئیس هیئت مدیره مجمع خیرین مدرسه ساز استان همدان گفت: انتظار داریم سیاست آموزش و پرورش به صورتی باشد که پرورش در اولویت قرار بگیرد، چون خیلی باید در این زمینه کار شود و دانش‌آموزان باید افراد آگاهی باشند و خیلی بیشتر از چیزی که در دروسشان است، اطلاعات داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.