۱۷ مدرسه کانکسی در همدان وجود دارد

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان از وجود ۱۷ مدرسه کانکسی در استان خبر داد.

حمید شیرازیانی در رابطه با وضعیت مدارس کانکسی در استان، گفت: ۱۷ مدرسه کانکسی در استان وجود دارد که طرحی به نام شهید پناهی در راستای جمع آوری مدارس کانکسی با ظرفیت بیش از ۱۰ نفر وحود دارد و در همین طرح، پنج مدرسه در استان شناسایی شدند و نقشه‌ها در حال تهیه است تا مدرسه یک یا دو کلاسه در آن مناطق ساخته شود.

او گفت:بیش از ۲۶۰۰ مدرسه دولتی در سطح استان وجود دارد که برای تمام مدارس، شناسنامه فنی ساختمان تهیه شده است.

 مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: ۱۵ درصد مدارس استان تخریبی هستند،۳۰ درصد قابلیت مقاوم سازی دارند و ۵۵ درصد با ویژگی و ضوابط ساخته و مستحکم هستند.

شیرازیانی با اشاره به برگزاری همایش خیرین مدرسه‌ساز در استان، گفت: بیست‌وچهارمین همایش تکریم خیرین مدرسه‌ساز استان همدان با رویکرد تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام، ۲۶ آبان‌ماه برگزار می‌شود و همدان میزبان ۴۵۰ نفر از خیران است و ابتدای اسفندماه همایش "نیک اندیشان" ویژه خیران همدانی ساکن در تهران، برگزار می‌شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: از سال ۷۷ تا کنون خیرین مدرسه‌ساز استان ۳۸۰ میلیارد تومان، تعهد داشتند که ۷۵ درصد آن محقق شده و ۳۱ درصد مدارس استان توسط خیران ساخته شده است.

در استان مشکل تامین فضا وجود دارد، تراکم جمعیت در بخشی از نقاط شهر بیشتر بوده بنابراین نیاز ویژه به مدرسه سازی حس می‌شود.

شیرازیانی گفت: رشد اعتباری مشارکت مردمی از سال ۱۴۰۰ نسبت به ۱۴۰۱ توسط خیرین، ۳۱ درصد بوده است.

او گفت: رویکرد دولت در شهر‌ها برای امر مدرسه‌سازی به نسبت ۵۰ درصد خیران و ۵۰ درصد سهم دولت و در روستا‌ها ۳۰ درصد سهم خیرین و ۷۰ درصد سهم دولت است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان همدان گفت: از سال ۹۸ منابع ملی خوبی برای استان دریافت شده، اما اعتبارات استانی کفاف ساخت مدارس را نمی‌دهد و عمده اعتبارات روی تعمیر و تجهیز است و اعتبار پروژه‌های شاخص از منابع ملی تامین می‌شود.

شیرازیانی گفت: سال گذشته، ۶۱۰۰ میلیارد تومان برای تعمیر و تجهیز سرویس بهداشتی و ۲۸ میلیارد تومان برای سیستم‌های گرمایشی هزینه شده است همچنین در بحث خریداری تجهیزات کلاسی ۵۲ میلیارد تومان در مهرماه توزیع استانی داشتیم و کاروان تجهیزاتی نسیم مهر به دست دانش‌آموزان رسید.

او گفت: خرید تجهیزات بر اساس نیازی است که آموزش و پرورش اعلام می‌کند و ویژگی تعریف شده دارد. تمرکز اعتبارات بر اساس اعلام نیاز آموزش‌وپرورش است.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.