۲۲ درصد مدارس استان یزد تخریبی هستند

معاون سازمان نوسازی مدارس استان یزد گفت: مدارس تخریبی در سطح استان در طی چهار سال گذشته ۳۲ درصد بوده که با همت خیرین به ۲۲ درصد رسیده است.

رخسارپور معاون سازمان نوسازی مدارس استان یزد در چهارمین جشنواره خیران مدرسه ساز و تجلیل از فعالان این بخش گفت: هم اکنون حدود ۱۰۰ خیر در مسائل آموزشی و فرهنگی با اداره آموزش و پرورش شهرستان همکاری دارند.

او افزود: از این تعداد ۴۰ خیر مدرسه ساز داریم و بقیه در ساخت نمازخانه، کارگاه آموزشی و فضا‌های تربیتی و ورزشی همکاری دارند.

معاون سازمان نوسازی مدارس استان ادامه داد: در حال حاضر در شهرستان مهریز هیجده پروژه خیری در حال تکمیل شدن است و بر اساس برنامه‌ریزی صورت گرفته تا اواخر سال جاری دو مدرسه خیری جدید در شهرستان برای استفاده دانش‌آموزان افتتاح می‌شود.

او تصریح کرد: مدارس تخریبی در سطح استان در طی چهار سال گذشته سی و دو درصد بوده است که با همت و تلاش خیرین در حال حاضر به بیست و دو درصد رسیده است.

فرماندار مهریز در ادامه گفت: خیران و بخش خصوصی دولت را در ساخت مدرسه و سایر فضا‌های فرهنگی، تربیتی و ورزشی در شهر و مناطق روستایی بخش مرکزی شهرستان یاری دهند.

محمد دهقان بنادکی افزود: دولت طبق قانون همه ساله با اختصاص بودجه ماموریت خود را در ساخت مدارس انجام می‌دهد، ولی به دلیل اهمیت موضوع و قطعا به مشارکت خیران نیاز است.

او ادامه داد: هم‌اکنون مجمع خیران مدرسه ساز مهریز در سطح استان جزو برترین‌هاست، ولی همچنان به همت و همراهی بخش خصوصی و خیران برای کمک به دولت در ساخت مدرسه و سایر فضا‌های فرهنگی و ورزشی نیاز داریم.

فرماندار مهریز تصریح کرد: خیران دولت را در ساخت مدرسه در شهرستان یاری دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.