تکمیل ۶۷ درصد گنجایش واحدهای اقامتی رسمی در خراسان رضوی

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: از ابتدای امسال تاکنون به صورت میانگین ۶۷ درصد گنجایش واحد‌های اقامتی رسمی استان تکمیل شده است.

یوسف بیدخوری معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: واحد‌های اقامتی رسمی استان شامل هتل، هتل آپارتمان، مهمانپذیر، خانه‌مسافر و اقامتگاه‌های بومگردی است که زیر نظارت این اداره کل در زمینه اسکان زائران و مسافران فعالیت دارند.

او افزود: هتل آپارتمان‌ها با ۸۱ درصد، خانه‌مسافر‌ها با ۷۴ درصد و مهمانپذیر‌ها با ۷۳ درصد به ترتیب بیشترین درصد تکمیل ظرفیت اسکان را در امسال داشته اند.

معاون گردشگری اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی  ادامه داد: واحد‌های بومگردی استان نیز با ۳۵ درصد کمترین میزان اقامت مسافر امسال را به خود اختصاص داده‌اند.

بیدخوری با اشاره به اینکه هم اکنون در خراسان رضوی، هزار و ۸۱۵ واحد اقامتی دارای مجوز فعالیت دارند، بیان کرد: خوشبختانه تنوع واحد‌های اقامتی برای انواع سلایق زائران و مسافران در مشهد بالاست.

او  با اشاره به فعالیت سامانه مهمان امام رضا (ع) در مشهد تصریح کرد: با فعالیت این سامانه تلاش می‌شود تا توزیع سفر و فراهم کردن بسته سفر‌های ارزان برای مسافران در ایام غیر اوج سفر‌ها نیز فراهم شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.