قانع:

انبار آتشین کتاب در خیابان دهنادی شیراز مهار شد

رئیس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: شعله‌های سرکش آتش انبار قدیمی کتاب در خیابان دهنادی شیراز با تلاش آتش نشانان چهار ایستگاه عملیاتی مهار شد.

محمدهادی قانع گفت: ساعت ۲۰ و ۲۵ دقیقه شب گذشته ۲۰ آبان ماه ۱۴۰۱، زبانه‌های آتش به همراه دودی سیاه از یک انبار کتاب ۳۰۰ متری در خیابان دهنادی به آسمان برخاسته بود.

او گفت: با مخابره این خبر توسط رهگذران، زنگ آماده‌باش در چهار ایستگاه آتش‌نشانی به صدا درآمد و نیرو‌های عملیاتی با توجه به اهمیت مکان حادثه، وجود ساختمان‌های قدیمی و مغازه‌های مملو از کتاب سریعا در محل حاضر شدند.

قانع گفت: بررسی‌های اولیه نشان می‌داد گستردگی آتش بسیار زیاد است، بافت قدیمی محل حادثه و نیز وجود مقادیر زیادی از اقلام قابل اشتعال و تندسوز هر لحظه بر شدت دود و آتش می‌افزود.

این مقام مسئول گفت: آتش‌نشانان بلافاصله با استفاده از تجهیزات ایمنی و دستگاه‌های تنفسی وارد ساختمان شدند، آتش گسترده بود و به همین دلیل آتش نشانان با تقسیم شدن به چند گروه از راه‌های مختلف ساختمان عملیات کنترل و تخلیه دود را قبل از سرایت به ساختمان‌های مجاور در یک عملیات نفسگیر گیر به انجام رساندند.

او گفت: به دلیل داشتن سقف شیروانی و مخروبه بودن محل حادثه هر لحظه امکان داشت شعله‌های آتش به مغازه‌ها و منازل اطراف سرایت و گسترش یابد که با حضور آتش‌نشانان به محل حادثه و شناسایی کانون‌های آتش‌سوزی و انجام اقدامات تخصصی از گسترش بیشتر آن جلوگیری شد و آتش‌نشانان توانستند در یک عملیات مستمر و نفسگیر، آتش را مهار و خاموش کنند و به هیچ منازل و مغازه‌های اطراف سرایت نکرد.

رییس سازمان آتش نشانی شیراز گفت: علت این حادثه توسط کارشناسان در حال بررسی است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار