مروری بر خطبه‌های نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی

تجلیل از حضور در صحنه ملت در جریان ناآرامی‌های اخیر، مهمترین محور‌ خطبه‌های امروز نماز جمعه شهرستان‌های خراسان رضوی بود.

حجت الاسلام حسن صادقی نسب امام جمعه گناباد در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان گفت: مردم با حضور گسترده در صحنه و محکومیت اقدامات خصمانه دشمنان و عوامل آن‌ها در اغتشاشات و آشوب‌های اخیر خط بطلانی بر ترفند‌های آن‌ها کشیدند.

او افزود: دشمنان و استکبار جهانی با به راه انداختن اغتشاشات اخیر به دنبال سوریه سازی و تجزیه و دو قطبی سازی ایران بودند و می‌خواستند چنین وانمود کنند که بدنه اصلی ملت ایران از نظام جمهوری اسلامی جدا شده اند.

امام جمعه گناباد ادامه داد: مسوولان و دولتمردان باید قدر این ملت را بدانند و با تلاش مضاعف برای رفع مشکلات معیشتی و تورم و فساد و تبعیض در جامعه جدیت داشته باشند و دولت سیزدهم هم در صحنه عمل ثابت کرده است که با روحیه مردمی و انقلابی از هیچ تلاشی برای ارایه خدمات صادقانه به مردم و رفع تنگنا‌های آن‌ها کوتاهی نمی‌کند.

خطبه های نمازجمعه تربت حیدریه

حجت الاسلام سید محمد معلمی امام جمعه تربت حیدریه هم در خطبه‌های نماز جمعه امروز این شهرستان گفت: توجه دولت به حوزه ریلی و مصوبه اخیر ارتقای تشکیلاتی راه آهن این شهرستان باعث توسعه شرق کشور در ابعاد مختلف به ویژه حوزه اقتصادی می‌شود که جای قدردانی دارد.

او افزود: تردیدی وجود ندارد که توجه دولت به حوزه ریلی و ارتقای تشکیلاتی راه آهن تربت حیدریه باعث شتاب گرفتن توسعه کشور به ویژه در مرز‌های شرقی می‌شود.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به موفقیت اخیر متخصصان کشورمان برای دستیابی به دانش موشک هایپرسونیک گفت: تلاش ایران برای دستیابی به موشک‌های پیشرفته با قصد بازدارندگی و دفاع از کشور است و اساسا رویکرد تهاجمی در دکترین سیاست جمهوری اسلامی ایران جایگاهی ندارد.

خطبه های نمازجمعه سبزوار

حجت الاسلام غلامرضا مقیسه امام جمعه سبزوار نیز در خطبه‌های نماز جمعه این شهرستان گفت: جمهوری اسلامی به برکت انقلاب اسلامی به پیشرفت‌های علمی و نظامی فراوانی دست یافته که این دستاورد‌ها سبب هراس و خوف آمریکایی‌ها از ایران شده است.

او افزود: دشمنان از قدرت نظامی و علمی جمهوری اسلامی می‌هراسند و توان رویایی با جمهوری اسلامی را ندارند لذا نقشه جنگ داخلی را به راه انداخته اند که به دلیل انسجام تمامی اقوام ایران اسلامی و پیروی از ولایت فقیه همواره نقش بر آب شده است.

وی با اشاره به اهمیت جهاد تبیین و بیان دستاورد‌های انقلاب اسلامی ادامه داد: جوانان بدانند انقلاب اسلامی برای ملت ایران عزت و اقتدار ایجاد کرده است و امروز دشمن به بهانه آزادی یا حقوق بشر در پی تحریک جوانان است تا آن‌ها را در مقابل نظام قرار دهد، اما جوانان این مرز و بوم در آینده نزدیک با بصیرت بیشتر در برابر زیاده خواهی غرب و آمریکا خواهند ایستاد.

خطبه های نمازجمعه تربت جام

حجت الاسلام والمسلمین دامن پاک امام جمعه تربت جام در خطبه‌های نمازجمعه در جمع نمازگزاران در محل مصلای الغدیر تربت‌جام گفت: استغفار زیاد، خواندن مکرر سوره مبارکه قدر، سجده‌های طولانی برای تخفیف گناهان و... از جمله نسخه‌ها و دارو‌های ائمه معصومین (ع) است و یکی از وظایفی که امام زمان عج در دوران غیبت بر عهده ما گذاشته این است که در هنگام مواجهه با حوادث رویداد‌های اجتماعی به سراغ راویان حدیث و فق‌ها برویم.

او افزود:  لازم است که مردم را کتاب خوان بکنیم؛ اما از این واجب‏تر، آن است که استعداد نویسندگى را در بین مردم پیدا کنیم و تولید کتاب بکنیم، امروز کتابخوانى و علم ‏آموزى، نه تنها یک وظیفه ‏ى ملى، که یک واجب دینى است، یراى یک ملت، خسارتى بزرگ است که افراد آن، با کتاب سر و کارى نداشته باشد، توقع من از همه‏ ى مردم این است که کتاب و کتابخوانى را جدى بگیرند، در جامعه‏ ى اسلامى، کتابخوانى باید همگانى و فراگیر شود.

حجت‌الاسلام والمسلمین دامن پاک بیان کرد: رهبر انقلاب فرمودند «من مى‏ گویم بایستى جوانان، پیران، مردان، زنان، شهریها، روستایی‌ها و هر کسى که با کتاب میتواند ارتباط برقرار کند، باید کتاب را در جیبش داشته باشد و تا یک جا بیکار نشست - مثل اتوبوس، تاکسى، مطب پزشک، اداره، درِ دکان وقتى که مشترى نیست، در خانه به هنگام اوقات فراغت - کتاب را دربیاورد و بخواند».

او تصریح کرد:نرخ مطالعه در جامعه ما بسیار پایین است فرزندان خود را باید از کودکی با کتاب مانوس کنیم، در حال حاضر رسانه‌های ارتباطی زیاد است، اما هیچ چیز جای کتاب را نمی‌گیرد.

امام جمعه موقت تربت جام در مورد فتنه اخیر دشمنان گفت:همه ما باید بدانیم که نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران با مولفه‌های قدرتی که دارد در بهترین زمان قدرت خودش می‌باشد.
فتنه‌ای که در کمتر از دو ماه خنثی شد دال بر قدرت و اقتدار نظام دارندمسلما در این وادی نقش مردم انقلابی و با بصیرت جمهوری اسلامی، مرد و زن قابل ستایش است دشمن در این قضیه برنامه ریزی زیادی کرده بود، اما مثل همیشه ناکام ماند.

حجت‌الاسلام والمسلمین دامن پاک بیان کرد: باید بدانیم که آشوبگران و اغتشاش گران در میدان حادثه فقط از مسئولین نمی‌خواهند انتقام بگیرند بلکه هدف آنان مردم و بی حرمتی به مقدسات نظام است، مسئولین در ته میدان همراه مردم و از بطن جامعه هستند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار