کشف ۵۸۰ قبضه سلاح غیرمجاز در آذربایجان غربی؛ در دو ماه

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی گفت: از آغاز اغتشاشات تاکنون ۵۸۰ قبضه سلاح غیرمجاز در مناطق مختلف استان کشف شده است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به سیاست‌های خصمانه دشمن در ایجاد نا آرامی در ایران، گفت: طی ۲ ماه گذشته ۵۸۰ قبضه سلاح غیرمجاز در مناطق مختلف استان آذربایجان‌غربی کشف شد که نشانگر عزم جدی دشمن برای ایجاد نا امنی در کشور است.

سردار رحیم جهانبخش اضافه کرد: در بین اسلحه‌های کشف شده بیش از ۳۲۰ قبضه آن مربوط به سلاح‌های شورشی است که با هدف تزریق به اغتشاشات وارد کشور شده بود.

وی در پاسخ به سوالی در رابطه با برخورد پلیس با معترضان کف خیابان، افزود: پلیس در برابر اعتراض و گفتمان سعه صدر کافی و تحمل لازم را دارد، ولی با اغتشاشگران خیر! اگر عده‌ای جان و امنیت مردم را بازیچه دست خود قرار دهند با آنان برخورد می‌کنیم.

فرمانده ارشد انتظامی در استان برای گفته های خود شاهدی نیز آورد و گفت: به طور مثال در اغتشاشات اخیر اشنویه، گروهی شناسایی شد که پس از تیراندازی بسوی پلیس، تحریک پلیس را هدف اصلی خود قرار داده بودند که پس از ناکامی، درصدد تیراندازی رگباری به سمت مردم برآمدند که با هوشیاری پلیس دستگیر و عملیات تروریستی آنان خنثی شد.

پیچیده شدن نسخه اغتشاشات در آذربایجان غربی

سردار جهان بخش با بیان اینکه ۹۹ درصد نسخه اغتشاشات در این استان با هوشیاری مردم، تلاش نیرو‌های انتظامی و امنیتی پیچیده شده است، گفت: تنها یک درصد آن هم اغتشاشات فکری رخ داده در فضای مجازی باقی مانده است.

وی با بیان اینکه دشمن از ایران واحد و قدرتمند در هراس است، تجزیه طلبی و ایجاد شکاف‌های قومیتی را، هدف اصلی دشمن از اغتشاشات برشمرد و افزود: به واسطه بهره مندی از شبکه‌های اجتماعی و فضای مجازی، دشمن برای گمراه کردن افکار عمومی کهر همت بسته است.

فرمانده انتظامی آذربایجان غربی ادامه داد: طی یک بررسی تخصصی صورت گرفته، بیش از ۸۰ درصد کامنت گذاران علیه جمهوری اسلامی در شبکه‌های اجتماعی آی پی کشورهای عربستان سعودی و آلبانی داشتند.

سردار جهانبخش با بیان اینکه رسانه‌ها معاند در تلاش برای هرگونه سوء استفاده و دروغ سازی علیه جمهوری اسلامی ایران هستند، اضافه کرد: به طور مثال در قتل خانم «نسیم صدقی» که در یک اختلاف خانوادگی کشته شد، دشمنان با دروغ پردازی تلاش کردند آن را به اعتراضات ربط دهند و در این راستا آبرو و آزرده خاطر شدن خانواده مقتول برای آنان هیچ ارزشی نداشت، این در حالیست که در هفته های گذشته هیچ اغتشاش و نا آرامی در استان گزارش نشده است.

وی ادامه داد: رسانه‌های معاند در اغتشاشات اخیر نشان دادند با تزریق دروغ به افکار عمومی به دنبال ترویج خشونت و تروریسم در جامعه ایران هستند که همین امر از محبوبیت آنان به شدت کاسته است.

سردار جهانبخش با تاکید بر ضرورت شفاف سازی حقایق برای مدیریت افکار عمومی، گفت: در همین راستا رسانه‌ها باید راوی گر حقایق در سطح جامعه باشند تا مردم به ویژه جوانان و نوجوانان تحت تاثیر دروغ‌های بدخواهان ملت ایران قرار نگیرند.

وی در رابطه با اظهار نظر خود در جمع دانشجویان دانشگاه فرهنگیان ارومیه، تاکید کرد: در سخنرانی مورد نظر به دستورالعمل‌های برخی از دانشگاه‌های غربی در رابطه با نوع پوشش دانشجویان و محدودیت‌هایی همچون نزدن لاک اشاره شد که بازتاب مثبت کشوری نیز داشت چرا که سبب جست و جو مخاطبان و آشنایی با برخی حقایق شد.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی یادآور شد: متاسفانه دشمنان با هجمه علیه جمهوری اسلامی یک چهره نامناسب از آن را در برابر افکار عمومی به نمایش می‌گذارند که به هیچ وجه اینگونه نیست و لازمه شفاف سازی آن سوق دادن قشر جوان به تحقیق بیشتر در این حوزه با همراهی و همکاری اهالی رسانه است.

آذربایجان‌غربی از امن‌ترین استان‌های کشور است

وی با بیان اینکه آذربایجان‌غربی در بسیاری از مولفه‌ها جز استان‌های امن کشور است، اظهار کرد: آذربایجان‌غربی در سرقت، قتل، آدم ربایی، شرارت، مشکلات اخلاقی، جرایم مالی، نزاع و درگیری، تصادفات منجر به فوت، آلودگی به مواد مخدر و سلاح از استان‌های امن کشور است.

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی با بیان اینکه جرایم خشن در استان طی هفت ماه سال جاری نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۷۰ درصد کاهش یافته است، افزود: جرایمی همچون سرقت به عنف نیز کاهش ۳۰ درصدی داشته که آمار قابل توجهی می‌باشد.

وی ادامه داد: به طور مثال آذربایجان‌غربی در مواردی همچون آلودگی به مواد مخدر نیز رتبه ۲۹ کشوری را دارد که همین مورد یکی از مولفه‌های امنیت در جامعه است.

سردار جهانبخش با اشاره به اینکه سرقت در آذربایجان‌غربی ۱۴ درصد افزایش یافته است، اضافه کرد: متاسفانه سرقت خودرو با ۴۳ درصد افزایش بیشترین آمار را در این حوزه به خود اختصاص داده است که البته بیش از ۹۰ درصد آن کشف می‌شود.

وی گفت: خودرو‌های پراید با مدل ۸۶ به پایین بیشترین سرقت‌ها را در حوزه خودرو به خود اختصاص داده که از ایمنی پایین این مدل خودرو نشات می‌گیرد.

سند خودروهای ازبین رفته باید باطل شود

فرمانده انتظامی آذربایجان‌غربی در رابطه با سرقت خودرو در استان اظهار کرد: افرادی که خودروی آنان در تصادفات یا هرگونه حادثه دیگر از بین رفته باید نسبت به ابطال سند آن اقدام کنند چرا که خرید و فروش سند در چنین مواردی می‌تواند منجر به سوء استفاده افراد سودجو برای سرقت خودروی شهروندان شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.