مجوز جذب هزار عضو هیئت علمی برای دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور

معاون آموزشی وزارت بهداشت گفت‌: در سال جاری، هزار مجوز جذب اعضای هیئت علمی برای توزیع متناسب در دانشگاه‌های علوم پزشکی اخذ شده اند.

باقری فرد با بیان این مطلب که نیرو‌های انسانی مهم‌ترین سرمایه‌های کشور  هستند، گفت: حفظ و جذب نیروی انسانی جزء وظایف اصلی ما است.

وی با اشاره به این که افراد با رتبه‌های برتر در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور پذیرش می‌شوند، افزود: آئین نامه جذب و ارتقای اعضای هیئت علمی بازنگری شده است و شاخص‌هایی همچون فناوری، آموزش، شاگردپروری و اهتمام به مرجعیت علمی مورد توجه قرار گرفته اند و به زودی برای تصویب، تقدیم شورای انقلاب فرهنگی خواهد شد. 

معاون آموزشی وزارت بهداشت بیان کرد: ارتقای اعضای هیئت علمی باید در مسیر پیشرفت دانشگاه‌های علوم پزشکی موثر باشد. 

وی تصریح کرد: جلسات هیئت اجرایی جذب دانشگاه‌ها باید به صورت منظم برگزار شوند و صلاحیت علمی و عمومی افراد نیز بر اساس شاخص‌ها و ضوابط  به طور دقیق بررسی شود. 

 باقری فرد با اشاره به رهنمود‌های مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: هیئت‌های اجرایی جذب باید صلاحیت عمومی افراد را بررسی کنند و اعضای هیئت علمی متخصص، متعهد و متدین را جذب کنند.

وی گفت: با توجه به افزایش پذیرش دانشجویان پزشکی و دندانپزشکی، تامین اعضای هیئت علمی مورد نیاز دانشگاه‌های علوم پزشکی و نیز سایر زیرساخت‌ها ضروری با جدیت پیگیری می‌شود. 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.