رشد بیش از ۱۳ درصدی اهدای خون در آذربایجان غربی

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی گفت: اهدای خون در استان بیش از ۱۳ درصد افزایش یافته است.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی در گفت و گو با خبرنگاران با اشاره به اینکه ودر سال جاری میزان اهدای خون استان ۱۳.۴ درصد نسبت به مدت مشابه سال قبل خود افزایش یافته است وضعیت ذخایر خون در استان را سبز اعلام کرد.

مجتبی قهرمان رضائیه افزود: در سال جاری ۵۲ هزار ۳۸۹مراجعه کننده به سازمان مراجعه کرده اند و مجموع خون گیری ۴۴ هزار و ۶۴۹ واحد است. که در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته که مجموع مراجعه کنندگان ۴۶هزار و ۳۸۲ نفر بوده و مجموع خون گیری نیز ۳۹ هزار و۳۷۳ واحد بود بیش از ۱۳.۴ درصد افزلیش نشان می دهد.

قهرمان رضائیه با بیان اینکه میزان تولید کیسه فیلتر دار در استان ۱۲۲ درصد افزایش یافته، خاطر نشان کرد: در سال گذشته ۲ هزار و ۳۱۲ واحد کیسه فیلتر دار تولید شد و امسال نیز ۵۱۳۵ واحد تولید شد.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با تاکید به اینکه میزان اهدای خون در بانوان منفی ۱.۵ درصد است، اظهار کرد: در سال جاری یک هزار و ۲۶۱ نفر اهداکننده زن به سازمان مراجعه کرده که در سال گذشته در این زمان یک هزار و  ۲۸۳ نفر مراجعه کرده بودند.

وی یاد آور شد: وضعیت ذخایر خون آذربایجان غربی سبز است با این وجود نیاز به فرهنگ سازی جهت افزایش آمار اهدای خون و پلاک در استان هستیم.

قهرمان رضائیه با اشاره به اهمیت مستمر اهدای خون، تصریح کرد: ۵ پایگاه ثابت انتقال خون در استان داریم و تعداد ۶ دستگاه فریز خون و به همین تعداد نیز سردخانه منفی در استان داریم.

مدیرکل انتقال خون آذربایجان غربی با بیان اینکه بیشترین بازه سنی اهدا کننده خون در استان ۲۵ تا ۳۵ سال استگفت: همچنان خواستار روند رو به رشد اهدای خون در استان هستیم تا برای رفع مشکل بیماران تالاسمی، هموفیلی و سایر بیماران مورد استفاده قرار گیرد.

قهرمان رضاییه گفت: انتقال خون و فرآورده‌های خونی سالانه جان میلیون ها نفر را نجات می‌دهد و اهدای خون می‌تواند به بیمارانی که از شرایط تهدید کننده زندگی رنج می برند، کمک کند تا زندگی طولانی تر و با کیفیت‌تری داشته باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.