پیشگیری از تغییر کاربری ۹ هزار و ۴۳۵ هکتار از اراضی البرز

رئیس کل دادگستری البرزگفت: در سال گذشته از تغییرکاربری ۹ هزار و۴۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی جلوگیری شد.

فاضلی هریکندی گفت:در سال گذشته از تغییرکاربری ۹ هزار و۴۳۵ هکتار از اراضی کشاورزی جلوگیری و در نیمه نخست امسال نیز چهار هزار و ۶۶۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی و باغی آزاد سازی شد.
 
او با اشاره به همکاری دستگاه‌های مسئول از جمله جهاد کشاورزی و منابع طبیعی البرز برا‌ی آزادسازی حریم و بستر رودخانه‌های استان، افزود: ۱۳ هکتار در سال ۱۳۹۹ و ۱۶ هکتار در سال ۱۴۰۰ و در ۶ ماهه ابتدایی امسال ۱۹ هکتار از حریم رودخانه‌های استان به جز رود خانه کرج رفع تصرف شد.
 
فاضلی هریکندی می گوید: از اقدامات دیگر در قرارگاه صیانت از بیت المال و زمین، آزاد سازی بستر رودخانه کرج در جاده چالوس بود که با دستور رئیس قوه قضاییه به نهضتی در آزاددسازی بستر رودخانه‌ها در کشور تبدیل شد.
 
رئیس کل دادگستری البرزافزود: دستگاه قضایی استان با دستور رئیس قوه قضاییه برای آزادسازی در ابتدا از ساختمان قدیم متعلق به قوه قضاییه که واگذار شده بود در بستر رودخانه کرج شروع کرد و در ادامه در امسال ۲۱ مورد از مستحدثات و ساختمان‌های ۱۶ دستگاه «حاکمیتی، نظامی و عمومی» در بستر رودخانه‌های استان آزادسازی شد.
 
او گفت: با تشکیل قرارگاه صیانت از بیت المال، بحث تغییرکاربری اراضی کشاورزی، چاه‌های غیرمجاز نیز مورد توجه قرار گرفت.
صدور سند کاداستر برای ۹۹.۷ درصد اراضی البرز
 
فاضلی هریکندی با اشاره به تثبیت ۱۰۰ درصدی اراضی ملی در استان البرز و صدور سند کاداستر برای ۹۹.۷ در صد این اراضی تثبیت شده، افزود: ۹۱.۴۸ درصد از اراضی ملی استان در سال‌جاری آزادسازی و رفع تصرف شده است.
 
او  با بیان این که ۳۸.۵ هکتار از اراضی ملی در سال۱۴۰۰ طبق تبصره یک ماده ۵۵ قانون حفاظت و بهره برداری از جنگل‌ها و۱۰۲ هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی آزادسازی شد، گفت: اکنون ۹۹.۷ زمین‌های ملی استان البرز اسناد تک‌برگی دارند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.