معاون استاندار کرمان:

استاندارد‌های خودرو ها باید افزایش یابد

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: استاندارد‌های خودروها باید افزایش یابد و به سیستم‌های هشداردهنده مجهز شوند.

سیدمصطفی آیت‌اللهی موسوی در جلسه شورای راهبردی تصادفات استان کرمان به برگزاری ۱۱ جلسه شورای ترافیک، ۹ جلسه کمیسیون ایمنی راه‌ها و سه جلسه شورای راهبری تصادفات استان کرمان طی سال جاری اشاره کرد و گفت: به رغم افزایش ۱۱ درصدی تردد در محور‌های برون شهری استان، اما آمار تصادفات به این نسبت نبوده است.

وی ابراز داشت: در حوزه راهداری از محل سفر ریاست جمهوری اعتبارات خوبی به راه‌های روستایی شمال و جنوب استان، روکش آسفالت و اصلاح محور‌ها منظور شده که به وزارتخانه ابلاغ شده است.

موسوی تصریح کرد: از محل تبصره ۶ ماده ۱۴ معادن نیز اعتباراتی برای راهداری لحاظ و پروژه تعریف شده است.

معاون عمرانی استاندار کرمان گفت: کرمان اولین استان در طول راه‌های کشور است، اما در زمینه پاسگاه‌ها رتبه‌های آخر را دارد در حالی که برای کنترل جاده‌ها باید امکانات و تجهیزات لازم را داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه ۵۰ درصد تلفات بر اثر واژگونی خودرو رخ می‌دهد، گفت: استاندارد‌های خودرو باید افزایش یابد و به سیستم‌های هشداردهنده مجهز شوند.

موسوی بیان کرد: استان کرمان سه سال متوالی آمار کاهشی را در تصادفات داشته است. حوادث ناشی از خودرو‌های حمل اتباع خارجی غیرمجاز، آمار استان را به شدت بالا می‌برد و ما نیازمند اصلاح قوانین برای برخورد بازدارنده با این موارد هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار