مقام پنتاگون: آمریکا قصد ندارد اوکراین را به گفتگو با روسیه وادار کند

مقام ارشد وزارت دفاع آمریکا مدعی شد اگر دولت کییف آمادگی نداشته باشد، واشنگتن هم اصلا قصد ندارد اوکراین را به زور به گفتگو با روسیه وادار سازد.

به گزارش خبرگزاری تاس، کالین کال، معاون وزیر دفاع آمریکا در امور سیاستگذاری در سخنانی که در نشست گروه نویسندگان دفاعی مستقر در واشنگتن ایراد کرد گفت: «موضع ما اینگونه نیست که اوکراینی‌ها را پیش از آنکه آمادگی داشته باشند وادار کنیم با روسیه وارد گفتگو شوند بلکه می‌خواهیم در موضعی قرار بگیرند که هر وقت آمادگی داشتند از موضع قدرت به گفتگو بنشینند!»

این مقام پنتاگون در پاسخ به این پرسش که آیا فروکش کردن احتمالی عملیات رزمی در فصل زمستان، فرصت تازه‌ای در اختیار روسیه و اوکراین قرار می‌دهد تا نه تنها آرایش نیرو‌های خود را از نو بچینند بلکه به دیپلماسی هم ورود پیدا کنند گفت: «فکر نمی‌کنم سناریو‌هایی که شما در نظر دارید ویژه‌ی هر دو طرف باشد. گمان می‌کنم ترکیبی از هر دو می‌تواند اتفاق بیافتد!»

به عقیده‌ی او، بدترشدن شرایط آب و هوایی سبب خواهد شد حملات تهاجمی گسترده دشوار شود و از این رو انتظار می‌رود روند خصومت‌ها در اوکراین کُندتر شود. کال افزود: «در رابطه با فرصتی که از این وضعیت برای دیپلماسی بوجود می‌آید حقیقت این است که در نهایت روس‌ها و اوکراینی‌ها هستند که باید تصمیم گیری کنند.»

پیش از این «آندری رودنکو» معاون وزیر خارجه روسیه هیچ پیش شرطی از سوی مسکو برای انجام مذاکرات وجود ندارد به جز شرط اصلی که اوکراین باید حسن نیت خود را نشان دهد. در همین راستا «الکسی دانیلوف» دبیر شورای امنیت اوکراین نیز در توئیتی نوشت که «احیای مرز‌های اوکراین» پیش شرط مذاکرات با روسیه است. با این حال، «دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین دیروز تکرار کرد مسکو آماده گفت‌وگو است اما درباره سرزمین‌هایی که ضمیمه کرده مذاکره نخواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار