مختومه شدن بیش از ۱۸ هزار پرونده قضایی در قزوین با صلح و سازش

معاون قضایی رییس کل و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: از ابتدای امسال ۱۸ هزار و ۱۴ فقره پرونده با تلاش شعب شورای حل اختلاف استان و با صلح و سازش مختومه شده است.

حجت السلام  محمد حیدری معاون قضایی رییس کل و معاون توسعه حل اختلاف دادگستری استان قزوین گفت: ۱۸ هزار و ۱۴ فقره پرونده، معادل ۵۳ درصد پرونده‌های ارجاعی به شعب قضایی استان از ابتدای سال جاری تاکنون با تلاش شعب شورای حل اختلاف استان و با صلح و سازش مختومه شده است.

حجت السلام  حیدری افزود: شورا‌های حل اختلاف نهادی مردمی هستند که فلسفه تاسیس آن، نهادینه کردن فرهنگ صلح و آشتی در جامعه است و برای کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی و کاهش اطاله دادرسی تلاش می‌کنند.

وی اضافه کرد:شورا‌های حل اختلاف استان علاوه بر تلاش و کوشش در امر صلح و سازش در آزادی زندانی ها، نقش مهمی را ایفا کرده و از ابتدای امسال نیز ۱۲۳ زندانی را با کمک خیران آزاد نموده اند.

حجت الاسلام حیدری با اشاره به پرونده‌های قتل که در شورا‌های حل اختلاف استان منجر به صلح و سازش شده اند، تصریح کرد: تا نیمه نخست امسال از هشت پرونده قتل که به واحد مصالحه قتل عمد شورا‌های حل اختلاف استان ارجاع شده بود، ۶ مورد آن پس از اخذ رضایت اولیای دم به آزادی زندانی منجر گردید.

در استان قزوین ۱۷۸ شعبه شورای حل اختلاف، ۳۰ شعبه صلح شهری، ۸۴ شعبه روستایی، ۷۴ شعبه رایی و هفت شعبه اجرای احکام در حال رسیدگی به پرونده‌های حل اختلاف می‌باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.