توسعه گیلان با تجاری سازی و بومی سازی پژوهش و فناوری

استاندار گیلان گفت: با بومی سازی و تجاری سازی پژوهش، در کنار افزایش سرعت عمل و کاهش هزینه‌ها، می‌توان از پژوهشگران و فعالان عرصه فناوری حمایت کرد.

استاندار گیلان در نشست اعضای شورای سیاستگذاری جشنواره پژوهش و فناوری استان گیلان، با اشاره به اهمیت برگزاری این جشنواره و تشکیل ۱۲ کارگروه در کمیته علمی آن، گفت: عملیاتی شدن پژوهش‌ها و حمایت همه جانبه از پژوهشگران ضروری است و می‌تواند آسیب‌های اجتماعی و دغدغه‌های جامعه را به خوبی کاهش دهد.

دکتر اسدالله عباسی با تاکید بر بررسی تولید محتوا‌های دانش بنیان در حوزه‌های مختلف به ویژه در مراکز علمی، آموزشی و پژوهشی، افزود: برای رسیدن به اهداف جشنواره، اعطای امتیازات و تسهیلات برای افزایش انگیزه و بهره مندی از حداکثر ظرفیت و توان جامعه پژوهشی استان لازم و ضروری است.

وی همچنین از مدیران و روسای دستگاه‌های اجرایی و ادارات مختلف استان گیلان خواست برای تامین هزینه طرح‌های پژوهشی از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده و از پژوهشگران و فعالان حوزه فناوری حمایت ویژه داشته باشند تا با افزایش انگیزه، جامعه دانشگاهی و پژوهشی، برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات استان گام‌های موثرتری بردارند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.