ارتقای سرانه بهداشت مدارس در کردستان

حوزه سلامت مدارس امسال مورد توجه ویژه آموزش و پرورش بوده و کردستان سهم به سزایی از سرانه بهداشتی دارد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان سنندج، طرح سفیران سلامت چند سالی است که در مدارس به اجرا درآمده است.

طرحی که دو سال شیوع کرونا به علت تعطیلی کمرنگ شدو از امسال بازهم با قوت ادامه یافت.

سفیران سلامت به دانش‌آموزان داوطلب و علاقه‌مند به فعالیت‌های گروهی در حیطه‌های مختلف سلامت جسمی، روانی، اجتماعی و معنوی اطلاق می‌شود و وظیفه سفیران سلامت مدارس، انتقال مفاهیم بهداشتی به دانش آموزان است.

رعایت بهداشت فردی، بهداشت اجتماعی، بهداشت روان، تغذیه صحیح و اصولی، تحرک بدنی و رعایت فرهنگ ترافیکی از جمله مواردی است که توسط سفیران سلامت مدارس آموزش و انتقال داده می‌شود.

در حال حاضر طبق دستورالعمل سفیران سلامت، حدود ۲۰ درصد دانش آموزان مدارس ابتدایی و ۱۶ درصد دانش آموزان مقطه متوسطه به عنوان سفیر سلامت انتخاب می‌شوند. سفیران سلامت در جهت اشاعه تندرستی، نشاط و پویایی فعالیت می‌کنند و مروجین سلامت در مدرسه و جامعه محسوب می‌شوند.

امروز زنگ سلامت  در مدرسه آموزگار سنندج به صدا درآمد و سفیران سلامت هم فعالیت خود را از سر گرفتند.

اختصاص بیش از ۲ میلیارد تومان برای ارتقای سرانه مدارس
معاون سلامت و تربیت بدنی آموزش و پرورش  کردستان در این مراسم گفت: پیش از این به ازای هر  ۷۵۰ دانش آموز یک مراقب بهداشت و سلامت در مدارس حضور داشت  که این تعداد امسال به ۴۸۰ دانش آموز افزایش یافته است. 

افشین خوشگوار با اشاره به نگاه ویژه  وزرات آموزش و پرورش به حوزه بهداشت و سلامت مدارس افزود: برای تامین نیروی انسانی امسال ۱۴ مراقب سلامت جذب  آموزش و پرورش استان شده اند و برای اولین بار ۲۰ نفر از طریق آزمون سراسری در رشته بهداشت مدارس در دانشگاه فرهنگیان استانهای همجوار  پذیرش شده اند که پس از فراغت از تحصیل جذب بدنه آموزش و پرورش می شوند.

وی به ارتقای قابل توجه سرانه بهداشتی مدارس  استان اشاره و یادآور شد:  از هفته آینده ۲ میلیارد و ۳۰۰ میلون تومان به عنوان سرانه بهداشتی در مدارس استان توزیع می شود. 

به گفته خوشگوار   یک میلیارد تومان هم برای  راه اندازی اتاق بهداشت در  ۲۰۰ مدرسه استان اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: تا پایان آبان جعبه کمک‌های اولیه هزار مدرسه تجهیز ومی شود که امیدواریم با برنامه های حوزه بهداشت و سلامت مدارس، شاهد  ارتقای سواد سلامت و تربیت نسلی سالم ، پرنشاط و پر تحرک باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.