وزیر تعاون مطرح کرد

تامین مسکن برای خانواده‌های چند معلولی

سید صولت مرتضوی گفت: با توافقاتی که با نهاد‌های حمایتی صورت گرفته است، احداث مسکن خانواده‌های دارای چند معلول، تضمین شده است.

سید صولت مرتضوی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: با توافقاتی که با نهاد‌های حمایتی، بنیاد مستضعفان انقلاب اسلامی و ستاد اجرایی فرمان امام صورت گرفته است، احداث مسکن خانواده‌های دارای چند معلول، تضمین شده است. تعداد قابل توجهی واحد مسکونی احداث و به خانواده‌ها تقدیم شده و مابقی آن هر تعدادی که باشد به صورت چند جانبه با سازمان بهزیستی و این نهاد‌های حمایتی تامین می‌شود.

وی افزود: همچنین زمین واحد‌های مسکونی با منابعی، تامین و تجهیز و تکمیل خواهد شد. بازه زمانی آن خیلی زمان بر نیست. البته اینکه بگوییم مسکن هم‌زمان برای همه احداث می‌شود، اینطور نیست و به صورت سنواتی و با اولویت ساخته می‌شود. به نظر اگر تعداد افزایش نیابد، ظرف یک تا دو سال خانواده‌های دارای چند معلول، منازل مسکونی شان تامین خواهد شد.

مرتضوی افزود: در صورتی که تعداد خانوار‌های فاقد مسکن دارای چند معلول تحت پوشش بهزیستی، افزایش نیابد، آن‌ها ظرف دو سال آینده صاحب مسکن خواهند شد.

وی اضافه کرد: امروز با دانش روز بسیاری از نادانسته‌ها تبدیل به دانستنی‌ها شده و امکان پیشگیری و درمان در ابتدای کار وجود دارد. باید به این دو مقوله پرداخت، چون هزینه پیشگیری و درمان مقدماتی از هزینه‌های نگهداری به مراتب کمتر است.

وی ادامه داد: بخشی دیگری از جامعه هدف بهزیستی فرزندان بی سرپرست و بدسرپرست هستند. کودکی که فرزند طلاق است، دوست دارد دست مهربانی پدر بر سرش کشیده شود و در آغوش مهربانی مادرش بزرگ شود. بی پدر ماندن و بی مادر ماندن قصه پرغصه‌ای است و فرزندان گاهی بر اثر حوادث و گاهی بر اثر ناملایمات اجتماعی بی سرپرست می‌شوند. به این فرزندان توجه کنید. سعی کنید نقش پدری و مادری را به کار بگیرید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار