نصب ۲۴ دستگاه شتابنگار زلزله در مازندران

۲۴ دستگاه شتابنگار زلزله در شهر‌های مختلف مازندران تاکنون نصب شده است.

یوسفی رئیس اداره مدیریت بحران و پدافند غیرعامل اداره کل راه و شهرسازی مازندران گفت: ۲۴ دستگاه شتابنگار زلزله تاکنون در شهر‌های مختلف استان نصب و مورد بهره برداری قرار گرفته است.

او افزود: به طور کلی شتابنگار‌ها دستگاهی است که شتاب حاصل از جنبش پوسته زمین را به ثبت می‌رساند و از اجزای اصلی سنسور‌ها، دیجیتایزر، حافظه و باطری تشکیل شده است.

یوسفی گفت: این دستگاه‌ها جهت نصب در نزدیکی مراکز زمین لرزه‌ها و گسل‌های فعال و همچنین در سازه‌های مهم بسیار مناسبند و اطلاعات حاصل از آن‌ها در هنگام رویداد زلزله که شتابنگاشت نامیده می‌شود در مهندسی زلزله اهمیت فراوان دارد.

او افزود: این ۲۴ دستگاه شتابنگار در شهرهاى بابلسر، پل سفید، زیراب، کیاسر، فرح آباد، بهشهر، کیاکلا، خرم آباد، کلار آباد، کجور، پول، بابل، جویبار، چلندر، نمک آبرود، نوشهر، عباس آباد، عالیواک ساری، آمل، قائمشهر، نور، نکا و رامسر نصب و راه اندازی و در اختیار دستگاههاى اجرایى قرار گرفت.

یوسفی گفت: شش دستگاه جدید در شهر‌های شیرگاه، کلاردشت، آمل، گلوگاه، استخر پشت نکا و روستای اورست امسال در دستور کار این اداره برای اجرا و راه اندازی قرار دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.