در خراسان‌رضوی:

تامین اعتبار چهار تصفیه خانه شهرک صنعتی

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: عملیات اجرایی طرح‌های ایجاد چهار تصفیه خانه فاضلاب شهرک‌های صنعتی استان به میزان ۱۰۷ میلیارد تومان از سفر رئیس جمهور تامین اعتبار شد.

جعفر فرشچی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی گفت: ۵۰ درصد از اعتبار مزبور از طریق سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران و ۵۰ درصد دیگر از طریق سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین می‌شود که برای سال جاری تاکنون در مجموع هفت میلیارد تومان جذب شده است.

او افزود: هم اکنون هشت تصفیه خانه شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در حال بهره برداری است و چهار تصفیه خانه سبزوار، چرمشهر، چناران و کاشمر در حال ساخت یا توسعه هستند.

مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی خراسان رضوی در خصوص تصفیه خانه شهرک صنعتی چرمشهر ادامه داد: نخستین تصفیه خانه چرمشهر نیز با ظرفیت هزار متر مکعب در روز در سال ۱۳۸۴ راه اندازی شد و به دلیل ماهیت کار در این شهرک و ضرورت توسعه تصفیه خانه فاضلاب، طرح توسعه آن با ظرفیت روزانه سه هزار مترمکعب در سال ۱۳۹۴ آغاز و مرحله نخست آن در سال ۱۳۹۸ افتتاح شد، اما در ادامه، روند کار با وقفه مواجه شد که با توجه به مصوبه ستاد تدبیر سابق خراسان رضوی، پارسال عملیات اجرایی آن از سر گرفته شد.

فرشچی با اشاره به بازدید روز گذشته استاندار خراسان رضوی از چرمشهر بیان کرد: این بازدید مصوباتی را در پی داشت که امید است با اجرایی شدن این مصوبات هر چه سریعتر تصفیه خانه فاضلاب چرمشهر به بهره برداری رسیده است و سایر مشکلات چرمشهر برطرف شود.

او همچنین با اشاره به دیگر زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی از جمله برق تصریح کرد: در سفر رئیس جمهور به خراسان رضوی ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار به تکمیل زیرساخت‌های شهرک‌های صنعتی اختصاص یافته است که بخشی از آن مربوط به برق است و باید با مشارکت وزارت نیرو، سازمان صنایع کوچک و سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان تامین شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.