تاکید نخست وزیر عراق بر ضرورت برگرداندن اموال مسروقه

نخست وزیر عراق بر ضرورت برگرداندن اموال به سرقت رفته تاکید کرد.

محمد شیاع السودانی امروز (دوشنبه) تاکید کرد: تا زمانی که بازگرداندن دارایی‌ها و حفظ آن‌ها به اثبات نرسد، تلاش‌ها برای مبارزه با فساد، اعتبار نخواهد داشت.

به گزارش پایگاه خبری المعلومه، در بیانیه دفتر نخست وزیر عراق آمده است: السودانی با جواد البولانی، رئیس کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق و شماری از اعضای این کمیسیون دیدار کرد. در این دیدار اوضاع امنیتی عراق و در صدر آن‌ها مسائل آوارگان و عملکرد فرماندهان امنیتی بررسی شد.

نخست وزیر عراق در این دیدار بر اهمیت استقرار مجدد نیرو‌های امنیتی در شهرها، حاکمیت قانون و لزوم دور کردن نهاد‌های امنیتی از سرمایه گذاری حزبی و سیاسی تاکید کرد.

در زمینه مبارزه با فساد، السودانی تاکید کرد باید پول‌های به سرقت رفته برگردانده شود و تا زمانی که برای شهروندان عراقی بازگرداندن دارایی‌ها و حفظ آن‌ها به اثبات نرسد، تلاش‌ها برای مبارزه با فساد، اعتبار مدنظر را نخواهد داشت.

احمد الموسوی، نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق پیشتر فاش کرد:سرقت قرن پس از هماهنگی بسیار بالای مسئولانی در دولت سابق صورت گرفته است و افسران بلندپایه ارتش در سرقت و قاچاق نفت دخالت داشتند و دولت محمد شیاع السودانی نخست وزیر کنونی عراق در زمینه محاکمه این اشخاص بسیار جدی است.

پیشتر، سازمان پاکدستی عراق معاون سابق دبیرکل وزارت دفاع عراق را به اتهام وارد کردن خسارت به اموال عمومی محکوم کرد. کمیسیون پاکدستی پارلمان عراق همچنین از اختلاس ۳.۷ هزار میلیارد (تریلیون) دیناری در سازمان امور مالیاتی وزارت دارایی این کشور خبر داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار