آلمان درخواست پناهندگی فردی از افغانستان را نمی‌پذیرد

وزارت‌های داخله و خارجه آلمان می‌گویند که در روند جدید پذیرش افراد در معرض خطر در افغانستان، هیچ درخواست فردی پذیرفته نمی‌شود.

وزارت‌های داخله و خارجه آلمان با نشر اعلامیه‌ای مشترک گفته اند که برای برنامه جدید انتقال افغانستانی های آسیب‌پذیر به آلمان هیچ درخواست فردی و جدید پذیرفته نمی‌شود.

بر بنیاد اعلامیه، ادارات حکومت آلمان درخواست‌های انفرادی متقضایان را نپذیرفته، بلکه ادارات و سازمان‌های با صلاحیت که با حکومت آلمان همکاری دارند، فهرستی از درخواست‌های افراد واجد شرایط را که از قبل در نزد این ادارات موجود است، برای طی مراحل پیشکش می‌کنند.

در اعلامیه آمده است: در مرحله نخست تنها آن افغانستانی هایی تخلیه خواهند شد که از قبل درخواست‌ها یشان را از طریق ادارات و مؤسسات همکار با حکومت آلمان پیشکش کرده‌اند.

در اعلامیه آمده: "در حال حاضر هیچ درخواست جدید پذیرفته نمی‌شود، حتی از طریق ادارات رسمی حکومت آلمان، همانند وزارت‌خانه‌های حکومت فدرال، سفارت آلمان در کابل یا موسسۀ جی آی زی."

حکومت آلمان یاد آور شده که هیچ یک از ادارات همکار با حکومت آلمان برای دریافت و طی مراحل درخواست تقاضای پول نمی‌توانند داشته باشند و درخواست کنندگان جداً متوجه این نکته باشند.

این در حالی است که حکومت آلمان (۲۵ میزان) اعلام کرد که برنامه جدید دوساله را برای تخلیه افغانستانی های در معرض خطر از افغانستان روی دست گرفته است که بر اساس آن، هر ماه یک هزار نفر از داخل افغانستان به آلمان منتقل خواهند شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.