توزیع فیلم‌ و انیمیشن‌ در سوپر مارکت؛ کاری درست یا غلط؟

مدیر اجرایی نشر پی‌نما گفت: توزیع فیلم‌ها در فروشگاه‌ها به این معناست که متولیان فرهنگی آن زمان نیاز مخاطبان را در دسترسی مخاطب دیده بودند.

شیرین محرابیان، مدیر اجرایی نشر پی‌نما در برنامه «گفت‌وگوی فرهنگی» رادیو گفت‌وگو درباره بازارسازی فرهنگی گفت: اگر فرهنگ را خلاق و پویا ببینیم که خودش را باز تولید می‌کند، در وجوه مختلف زندگی مردم تسری پیدا می‌کند. این حضور می‌تواند برای بازار جذابیت داشته باشد. این جذابیت بیشتر به تسری فرهنگ کمک می‌کند. اینکه آدم‌ها بازیگر بیشتری داشته باشند و این بازیگر‌ها لزوماً اهل فرهنگ هم نباشند. 

محرابیان در پاسخ به سوال مجری برنامه درباره کالا‌های فرهنگی که برای عموم در فروشگاه‌ها قابل دسترس است  گفت: شما به کودکی‌تان اشاره کردید که وقتی وارد فروشگاهی می‌شدید، به هر انیمیشن و فیلم دسترسی پیدا می‌کردید، اما آیا واقعاً محتواهایشان در همان سطح نازل بود؟ شاید متولیان فرهنگی آن زمان این نیاز را در مخاطبانشان دیده بودند که محصولات فرهنگی نیاز به دسترسی دارد. پس نیاز شما را به درستی شناسایی کرده بودند. 

آرش شاه‌محمدی، فعال فرهنگی و مدیر فروش سازمانی هلدینگ زیست بوم کودکان و خانواده نبات گفت: بازارسازی فرهنگی دو بعد اصلی دارد. یک بعد آن بازارسازی و بعد دیگرش فرهنگ است. وقتی از بازار صحبت می‌کنیم، کلمه نیاز را به زبان می‌آوریم که بازار براساس نیاز جامعه شکل می‌گیرد. وقتی بعد فرهنگ اضافه می‌شود، پس نیاز‌های فرهنگی هم برآورده می‌شود. 

شاه‌محمدی ادامه داد: ما اگر تولید را به درستی شکل دهیم، بازارسازی فرهنگی به درستی اتفاق می‌افتد. یعنی ذائقه مخاطبان را به درستی بشناسیم و برای آن ذائقه تولید کنیم. یکی از مشکلات ما در کشور توزیع تولیدات است. اگر همه این اتفاقات بیفتد، بازارسازی فرهنگی شکل می‌گیرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار