کاهش محدودیت‌ بانکی برای اتباع افغانستانی در خراسان رضوی

مدیرکل اتباع خارجی خراسان رضوی گفت: محدودیت بانکی برای اتباع افغانستانی در ۴۵ روز گذشته برطرف شده و فقط برخی محدودیت‌ های خاص بانکی باقی مانده است.

علی قاسمی مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی گفت: حدود ۲ ماه قبل پیرو بخشنامه بانک مرکزی در راستای مقابله با پولشویی بیشتر خدمات غیرحضوری برای اتباع افغانستانی قطع شد که این موضوع مشکلاتی در زندگی و کسب و کار اتباع مقیم استان خراسان رضوی بوجود آورد.

او با بیان اینکه حدود یک ماه و نیم قبل بعضی محدودیت‌های بانکی در حوزه خدمات غیر حضوری و انسداد کارت‌های بانکی رفع شد، افزود: عمده خدمات غیرحضوری و فعالیت‌های بانکی از حدود ۱۰ روز پیش برطرف شد، ولی هنوز محدودیت‌هایی برای تجار وجود دارد که از بانک مرکزی و وزارت کشور پیگیر رفع آن‌ها هستیم.

مدیرکل اتباع و مهاجرین خارجی خراسان رضوی ادامه داد: پیگیری برای راه اندازی یک شعبه تخصصی ارزی در یکی از بانک‌های مشهد برای اتباع افغانستانی آغاز شده است و گفتگو‌ها و قول‌هایی نیز داده شده است.

قاسمی بیان کرد: امید داریم بانک‌ها به ویژه بانک ملی به قول و وعده خود در این خصوص وفا کرده و هر چه زودتر این شعبه ارزی و تخصصی بانک راه اندازی شود.

او تصریح کرد: هدف از راه اندازی این شعبه بانکی ارائه خدمات مالی در حوزه فعالیت سرمایه گذاران و تجار افغانستانی است تا دولت بتواند خدمات راحت‌تر به این قشر ارائه دهد و آن‌ها نیز در این شعبه تخصصی امور بانکی و ارزی خود را انجام دهند.

نظر متفاوت اتباع افغانستانی پیرامون محدودیت‌های بانکی

جمال سجادی یک فعال اجتماعی افغانستانی مقیم مشهد گفت: متاسفانه همچنان دسترسی به اپلیکیشن‌های بانکی همچنان برای اتباع خارجی مقدور نیست و انتقال روزمره پول با دستگاه‌های کارتخوان برای هر تبعه خارجی متغیر است.

او افزود: با وجود ابلاغ بخشنامه‌های جدید برای رفع محدودیت‌های بانکی، نه تنها بانک‌های مختلف بلکه حتی شعب مختلف از یک بانک مطابق سلیقه مدیران بانک اقدام به ارائه خدمات به اتباع می‌کنند.

یک فعال رسانه‌ای افغانستانی نیز ضمن تایید محدودیت در میزان تراکنش‌های بانکی برای اتباع افغانستانی گفت: مسئله اصلی نداشتن یک رویه واحد برای اجرای بخشنامه‌های بانکی در شعب مختلف است و متاسفانه کسی نیز در خصوص اجرایی شدن دستورالعمل با یک رویه پاسخگو نیست.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار