نقش موثر تئاتر در تعالی فرهنگ ایثار و شهادت

فرمانده سپاه لرستان گفت: اجرای جشنواره‌های تئاتر نقش مهمی در تعالی فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس دارد.

مرتضی کشکولی در آیین اختتامیه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج لرستان اظهار کرد: تئاتر بهترین هنر برای انتقال حق و حقیقت است به ویژه اینکه اگر توسط هنرمند متعهد به ارزش‌های انسانی و اسلامی ارائه شود.

وی افزود: تئاتر خیابانی و صحنه‌ای نقش بسزایی در تعالی فرهنگ ایثار، شهادت و دفاع مقدس دارد که سیزدهمین جشنواره بسیج لرستان این مهم را به خوبی تحقق بخشید.

وی با تاکید بر اینکه هنر تئاتر باید در تمامی شهر‌های لرستان فعال شود ادامه داد: هنرمندان تئاتر کاشف لایه‌های درونی هستند و هنرمند، با هوش و ظرافت خود این هنر را به نمایش می‌گذارد.

سردار کشکولی گفت: هنر قریحه‌ای است که خداوند در وجود برخی نهاده تا خلاقیت به خرج داده و خالق اثر شوند بنابراین هنرمند با خلاقیت در شکل و ماهیت بیان، مفاهیم را قابل انتقال می‌کند، احساس و ادراک مخاطب را تحت تاثیر قرار می‌دهد و هیجان آن‌ها را برمی‌انگیزد.

جشنواره تئاتر بسیج لرستان از سیزدهم تا پانزدهم آبان‌ماه به میزبانی بسیج هنرمندان و با محوریت و رویکرد کنگره ۶ هزار و ۵۴۴ شهید استان در خرم‌آباد برگزار شد.

۶۱ اثر به دبیرخانه سیزدهمین جشنواره تئاتر بسیج لرستان ارسال شد و در نهایت از بین این آثار تعداد ۱۱ اثر برگزیده و در مدت سه روز در صحنه اجرا شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.