تخصیص ۲۱ هزار میلیارد تومان در حوزه نوسازی مدارس برای سال جاری

رئیس سابق سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: جمع آوری مدارس خشت و گلی، یکی از اقدامات ما در حوزه مدارس خیرساز بوده است.

مهرالله رخشانی مهر، رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: از حضور آقای خانمحمدی در سازمان نوسازی مدارس خوشحال هستم. او بهترین گزینه بود؛ زیرا به این کار اشراف دارد و خودش خیر مدرسه ساز است.

رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور خطاب به رئیس جدید سازمان نوسازی گفت: مجموعه نوسازی مدارس، سیاسی نیست؛ شما هم سیاسی کاری نکنید. هر آنچه بلد بودم در تکریم خیرین مدرسه ساز انجام داده ام؛ نه با هدف جذب اعتبارات بیشتر، بلکه تنها با هدف تکریم.

وی ادامه داد: جمع آوری مدارس خشت و گلی، معافیت خیرین از پرداخت هزینه انشعابات و افزایش سهم دولت در پروژه های خیرساز به ۳۴۰۰ میلیارد تومان در سال جاری از جمله اقدامات ما در حوزه مدارس خیرساز بوده اند. در حوزه اعتبارات، مسئله و موضوع محور کار کردیم. تعداد زیادی پروژه نیمه کاره در سنوات گذشته وجود داشتند که تکمیل آن ها در دستور کار قرار گرفت و انجام شد.

رخشانی‌مهر با بیان این که موضوع سرویس‌های بهداشتی در سال ۱۳۸۴ مسئله مزمن آموزش و پرورش بود که برای آن ردیف بودجه مستقل در قانون بودجه ایجاد شد، گفت: ردیف‌های اعتباری مستقل دیگری برای محرومیت زدایی، خرید تجهیزات هنرستانی و ... گرفتیم و امسال ۲۱ هزار میلیارد تومان برای سفرهای استانی رئیس جمهور در نظر گرفته شد.

رئیس سابق سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، اجرای طرح مدارس مدیریت سبز، ساخت مجتمع‌های آموزشی بزرگ مقیاس، تدوین ۲۲ عنوان کتاب در حوزه فنی و مهندسی، مدیریت بحران در سیل و زلزله‌های چندسال اخیر، جمع آوری بخاری‌های نفتی، کاهش مدارس تخریبی از ۳۰ به ۱۹ درصد، جمع آوری بخاری های نفتی و... را از جمله اقدامات انجام شده در این دوره دانست و گفت: به وعده‌هایم عمل و تلاش کردم با فساد و رانت مقابله کنم. خرید متمرکز در سازمان نوسازی انجام ندادیم. سوءاستفاده، تخلف و دستگیری در رده مدیریتی در این سازمان در دوره مدیریتی من در استان ها نداشتیم.

ناصر قفلی، رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز نیز گفت:‌ مدیران کل آموزش و پرورش استان‌ها برای فروش املاک مازاد وزارتخانه از سازمان نوسازی مدارس کمک بگیرند. درخواست دیگر خیرین، این است که مدارس نیمه کاره خیرین تکمیل و امر نوسازی مدارس از سوی سازمان نوسازی مدارس شروع شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار