کاهش بارندگی ها در سال زراعی جاری

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه از ابتدای سال زراعی جاری (اول مهر) تاکنون تنها ۲.۴ میلی‌متر بارندگی در سطح استان داشته ایم، گفت : این میزان نسبت به سال گذشته و دوره بلندمدت کاهش چشمگیری داشته است.

علی محمد زورآوند معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به کاهش چشمگیر میانگین بارش‌های استان در سال زراعی جاری، گفت : در این مدت ۲.۴ میلی‌متر بارش در سطح استان به ثبت رسیده که این عدد در مدت مشابه سال گذشته ۱۶ میلی‌متر و در دوره بلندمدت ۳۵ میلی‌متر بوده است، یعنی نسبت به سال گذشته بارش‌ها کمتر از یک ششم و نسبت به بلندمدت کمتر از یک پانزدهم شده است.

وی ادامه داد: در همین مدت در شهر کرمانشاه تنها دو دهم میلی‌متر بارش داشتیم، در حالیکه بارش مدت مشابه سال گذشته کرمانشاه ۱۵ میلی متر و بارش بلندمدت آن ۳۵ میلی‌متر بوده که این ارقام نشان می‌دهد در شهر کرمانشاه کاهش قابل توجه بارندگی را شاهدیم.

معاون توسعه و پیش‌بینی هواشناسی استان کرمانشاه بیشترین بارش ثبت شده در استان از ابتدای سال زراعی را مربوط به پاوه به میزان حدود ۱۱.۸ میلی‌متر اعلام کرد و یادآور شد: در پاوه به عنوان پربارش‌ترین نقطه استان نسبت به سال گذشته بارش‌ها حدود یک سوم و نسبت به بلندمدت حدود یک پنجم شده است.

به گفته زورآوند، در بسیاری از نقاط استان از جمله هرسین، صحنه و سومار تاکنون بارشی ثبت نشده و این در حالی است که در بلندمدت و در سال‌های گذشته در این مناطق بارش داشتیم.

وی پیش‌بینی کرد بارش‌های موثر کرمانشاه امسال با تاخیر و از اوایل آذرماه رخ دهد و تاکید کرد: همانطور که از قبل پیش‌بینی شده بود بارش‌های مهر و آبان امسال کمتر از نرمال است و امیدواریم وضعیت بارش‌ها در آذر و فصل زمستان بهتر شده و به میانگین بلندمدت نزدیک شود .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.