بخاری‌های گازسوز عامل اصلی مسمومیت‌های ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن

با آغازفصل سرما و استفاده ازوسایل گرمایشی گازسوز مسمومیت‌های ناشی از استنشاق گاز مونوکسید کربن در بسیاری از مواقع حادثه سازمی شود.

مهرابی معاون فنی وعملیات مرکز اورژانس چهارمحال و بختیاری گفت: در شش ماهه نخست امسال بیش از ۶۰ نفر با گازمونوکسید کربن مسموم شده اند که قطعا این آمار در فصل سرما افزایش خواهد یافت.

به گفته معاون آموزشی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شهرکرد، ۷۰ تا ۸۰ درصد حوادث وسایل گرمایشی از بخاری‌های گازسوز هستند.


بیشتر بخوانید


آقای علیپورگفت: درتحلیل‌های میدانی ۹۰ درصد انفجاروآتش سوزی مربوط به استفاده از سه راهی‌های غیرمجاز در منازل، بست وشیلنگ غیرمجاز، استفاده نکردن از کلاهک اچ، سوخت ناقص بخاری‌ها، استفاده ازذغال نسوخته وگازپیکینک درچادرومنازل است که با سهل انگاری دربیشتر مواقع حادثه سازمی شود.

کارشناس ایمنی و بهداشت محیط زیست شرکت گاز چهارمحال وبختیاری هم گفت: از ۱۰۰ درصد فوتی‌های حوادث گاز، ۵۲ درصد آن مربوط به گازگرفتگی و ۴۷ درصد مربوط به حوادث انفجار وآتش سوزی است مصطفی فاضلیان افزود:به کارگیری وسایل وتجهیزات جانبی نامناسب دراستفاده از وسایل گرمایشی گازسوز نه تنها ایمنی افراد را به خطر می‌اندازد بلکه افزایش مصرف گاز را نیز به همراه دارد.

وی دمای رفاه ومناسب را ۱۸ تا ۲۱ درجه دانست وگفت: این رقم دربیشتر مواقع از ۲۳ تا ۲۶ درجه افزایش می‌یابد که با کم کردن یک درجه این دما نه تنها ایمنی خانواده بلکه هزینه گاز خانگی بین ۶ تا ۱۲ درجه کاهش می‌یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار