وجود بیش از ۱۲۰ گونه پرنده در باغ پرندگان اصفهان

مدیر طرح ساماندهی ناژوان گفت: آغاز مطالعات اجرایی طرح مقاوم‌سازی سازه و به‌روزرسانی باغ پرندگان اصفهان در کمیته عالی ناژوان به تصویب رسید.

مهدی قائلی گفت: باغ پرندگان اصفهان اولین و قدیمی‌ترین باغ پرندگان کشور است که هر ساله مورد بازدید قشر عظیمی از شهروندان و گردشگران، افراد دوستدار طبیعت در قالب بازدید‌های جمعی و اردو‌های گروهی از نهاد‌های مختلف قرار می‌گیرد، اما پس از گذشت سال‌ها بدون هیچ تغییر و تحولی در مسیر خدمت باقی مانده است.

او ادامه داد: در این راستا آغاز مطالعات اجرایی طرح مقاوم‌سازی سازه و به‌روزرسانی باغ پرندگان اصفهان پیشنهاد و در جلسه کمیته عالی ناژوان به تصویب رسید.

مدیر طرح ساماندهی ناژوان با اشاره به بررسی پیشنهادها، ابهامات و ظرفیت‌های مختلف بالقوه باغ پرندگان ناژوان گفت: هدف‌گذاری، برنامه‌ریزی، تدوین و نظارت بر حسن اجرای این طرح بر عهده متخصصان و پیشکسوتان احداث باغ‌های پرندگان کشور از جمله پروفسور ازهری و سمنانی به همراه تیم‌های کارشناسی و تخصصی خواهد بود که تمام از طراحان و احداث‌کنندگان باغ پرندگان اصفهان نیز بوده‌اند.

او با اشاره به بهینه‌سازی ظرفیت موجود باغ پرندگان افزود: طرح توسعه باغ پرندگان شامل مقاوم‌سازی سازه و به‌روزرسانی باغ، تفکیک و بهبود عملکرد فضای پرندگان مبنی بر لزوم حضور زیر تور و یا فضای خارج از تور باغ پرندگان و طراحی و اجرای مسیر ویژه بازدید و ارتباط با پرنده ویژه گردشگران خواهد بود.

قائلی همچنین با اشاره به وجود بیش از ۱۲۰ گونه پرنده در باغ پرندگان اصفهان، ادامه داد: از ابتدای امسال  تاکنون بیش از ۲۴ گونه پرنده جدید برای باغ خریداری شده و در معرض دید بازدیدکنندگان و گردشگران قرار گرفته است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.