مشکلات ترمیم معدل برخی از داوطلبان کنکور به روایت شهروند خبرنگار

شهروند خبرنگار ما با ارسال پیامی از افزایش قیمت ترمیم معدل برای شرکت در کنکور گلایه کرد.

این روز‌ها شرط معدل برای برخی از داوطلبان کنکور معضل بزرگی شده است، تا جایی که آن‌ها تصور می‌کنند که راهی را برای جبران معدل و پذیرش در دانشگاه ندارند. به تازگی طرحی برای داوطلبان به نام ترمیم معدل ثبت شده که تا حدودی از نگرانی‌های آن‌ها کاهش می‌دهد. آن‌ها می‌توانند با استفاده از این طرح  دروسی را که نمره پایین را کسب کردند مجدد امتحان دهند تا بتوانند بدینوسیله معدل خود را ارتقا دهند.
اما مشکلی که داوطلبان با آن مواجه شدند، هزینه‌هایی است که باید دانش آموزان برای آزمون مجدد پرداخت کنند. این موضوع موجب شد تا داوطلبان با ارسال پیامی به این موضوع رسیدگی کنند.


متن پیام شهروند خبرنگار
سلام من برای ثبت نام ترمیم معدل مراجعه کردم، اما گفتند هر واحدی۳۰هزار تومان یعنی درس ۴ واحدی مثل زیست یا ریاضی ۱۲۰ هزار تومان یعنی اگر دو سه تا درس برداریم باید ۵۰۰ تا ۶۰۰ هزار تومان پرداخت کنیم در حالی که از اخبار و سایت سازمان سنجش اعلام کردند هر درس ۲۰ هزار تومان! لطفا رسیدگی کنید.

 

سلام آموزش پرورش شهر ما برای ترمیم معدلی که اعلام کردند هر درس ۸۰هزار تومان،۲۰۰ هزار تومان دریافت می‌کنند و هیچ کس هم جوابگو نیست. در تمام شهر‌ها به این صورت است. لطفا پیگیری کنید.

 

برای یادگیری اصول تصویربرداری خبری به صفحه «آموزش تصویربرداری برای شهروندخبرنگاران» مراجعه کنید

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
محمدرضا عادل خانی
۱۲:۲۶ ۲۲ آبان ۱۴۰۱
با سلام و احترام
اصلا این مسال صحیح نیست.... عنوان ترمیم معدل کاملا اشتباه هست؛
دو حالت داریم:
مصوبه 915 شورای عالی آمورزش و پرورش که مساله ترمیم نمرات امتحانات نهایی را مطرح می کند فقط منجر به اصلاح سابقه سیستمی برای بهبود نتیجه در کنکور سراسری خواهد شد و مدرک فیزیکی یا کارنامه یا دیپلم با معدل جدیدی به فرد ارایه نخواهد شد.
تطبیق دیپلم مجدد : اما اگر فرد برای استخدام یا جذب دانشگاهی و کاری نیاز به معدل بالاتر دارد، می تواند به منطقه اخذ دیپلم مراجعه و درخواست تطبیق دیپلم مجدد دهد؛ البته در رشته غیر متناظر با دیپلم قبلی!!!
اگر فردی مشکل هزینه و... دارد باید به واحد ارزیابی عملکرد و پاسخگویی به شکایات اون منطقه تشریف برده و طرح موضوع فرمایند.
آخرین اخبار