درگیری‌ها در تعز با هدف سرپوش گذاشتن بر اهداف استعماری ائتلاف سعودی

مزدوران ائتلاف سعودی برای سرپوش گذاشتن بر اهداف استعماری خود و اشغال مناطقی از یمن، شهر تعز را هدف حملات خود قرار داده اند.

خبرنگار العالم گزارش داد: بار دیگر مناطقی از یمن که تحت تسلط ائتلاف متجاوز سعودی است، عرصه درگیری بین گروه‌های مزدوران شده است. برای سومین هفته پی در پی است که بین شبه نظامیان تحت حمایت ائتلاف متجاوز یعنی گروه حزب الاصلاح با شعار حملات امنیتی علیه متحد گذشته و دشمن امروز یعنی گروهی به سرکردگی غزوان المخلافی درگیری صورت می‌گیرد. در این درگیری‌ها شماری از عناصر دو طرف کشته و زخمی شدند. از جمله افرادی که در این درگیری‌ها کشته شد، برادر غزوان المخلافی بود و با کشته شدن وی، این گروه تهدید به ترور فرماندهان امنیتی کرد.

درگیری‌ها در تعز بین مزدوران ائتلاف متجاوز، به کشته و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان نیز منجر شد. افزون بر آن، روزانه بازرگانان و بخش تجاری هدف اقدامات غارتگرانه قرار می‌گیرند.

شیخ سلطان السامعی، عضو شورای عالی سیاسی یمن گفت: «سال هاست که در عدن، تعز و شبوه با یکدیگر در جنگ هستند. اکنون در تعز در حال درگیری هستند. اختلافات بین آن‌ها ادامه دارد تا آنجا که دشمن برخی شخصیت‌ها را تغییر دهد و شخصیت‌های جدیدی را روی کار بیاورد. به برادران و شهروندان یمنی در تعز می‌گویم فرصت برای قیام شما و از بین بردن این گروه‌ها فرارسیده است و به اذن خداوند متعال، ما هم با شما خواهیم بود.»

او گفت: «اگر به دنبال صلح باشید، ما برای برقراری صلح آمادگی داریم. اگر به دنبال جنگ هستند، باز هم ما آمادگی داریم. این اقداماتی را که انجام می‌دهند، باور نمی‌کنیم. شاید این اقدامات برای فریبکاری باشد. اما در هر حال ما آماده هستیم.»

تحولات میدانی مرکز شهر تعز با اقدامات ائتلاف متجاوز در ساحل غربی همراه شده است. به گونه‌ای که این ائتلاف در جزیره میون در باب المندب پایگاه‌های نظامی و در المخا فرودگاه نظامی احداث کرده است. افزون بر آن، در جبهه‌های جنوبی بین لحج و تعز نیرو‌های نظامی بسیج کرده است. در پی این اقدامات سوالاتی درباره این احتمال مطرح می‌شود که آیا درگیری‌ها بین مزدوران برای سرپوش گذاشتن بر این طرح تجاوزگرانه و طمع ورزی‌های استعماری صورت می‌گیرد؟

تعز از زمان آغاز تجاوز به یمن درگیر جنگ و کشتار بوده است و اکنون فضای آن به گونه‌ای است که زندگی در تعز برای ساکنان این شهر و کسانی که به آن سفر می‌کنند، ممکن نیست. تعز و دیگر مناطق تحت اشغالی جنوب یمن شاهد فصل دیگری از پیچیدگی‌ها و درگیری‌ها بین گروه‌های مزدوران شده است. آن هم در حالی که ملت نگران است که درگیری‌ها بر حیات و امنیت شهروندان بازتاب داشته باشد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۸
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
حضور مزدوران ائتلاف سعودی در خاک یمن غیر قانونی است و هم نقض قوانین بین المللی بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۴۳ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
دیگر هیچ کس در منطقه خاورمیانه جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی آمریکا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در منطقه خاورمیانه جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اروپا و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در منطقه خاورمیانه جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی عربستان سعودی و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در منطقه خاورمیانه جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی امارات و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در منطقه خاورمیانه جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی ترکیه و متحدانش سرپوش بگذارد.
دیگر هیچ کس در منطقه خاورمیانه جهان نمی تواند بر تجاوزات، جنایات وحشیانه، وحشی گری و غیرانسانی اسرائیل و متحدانش سرپوش بگذارد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
عربستان سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون در جنگ یمن علیه غیر نظامیان یمنی از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکایی و کشورهای اروپایی و اسرائیلی استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۹ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
امارات جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون در جنگ یمن علیه غیر نظامیان یمنی از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکایی و کشورهای اروپایی و اسرائیلی استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
ائتلاف متجاوز سعودی جنایتکار همراه با چند کشور جنایتکار دیگر و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار از سال 2015 تاکنون در جنگ یمن علیه غیر نظامیان یمنی از انواع سلاح های ممنوعه و بمب های ممنوعه و بمب های خوشه ای ساخت آمریکایی و کشورهای اروپایی و اسرائیلی استفاده می کند و همچنان نیز ادامه می دهد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
عربستان بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی برای تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
امارات بزرگ‌ترین تامین‌کننده مالی برای تروریسم، القاعده، داعش، تکفیری ها و سایر گروه های تروریستی در منطقه خاورمیانه و جهان بوده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۲ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
مزدوران ائتلاف سعودی جنایتکار از سال 2015 تاکنون غیر نظامیان یمنی را و در سایه سکوت بی شرمانه سازمان های به اصطلاح بین المللی خیانتکار و با انواع سلاح های و بمب های ساخت آمریکا، کشورهای اروپایی و اسرائیل می کشند و همچنان نیز ادامه می دهند شرم آور و تاسف بار است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
اروپا جنایتکار به عربستان سعودی برای جنگ یمن، سلاح ارسال کرده است.
اروپا جنایتکار به امارات برای جنگ یمن، سلاح ارسال کرده است.
اروپا جنایتکار به اوکراین برای جنگ روسیه، سلاح ارسال کرده است.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۸ ۱۲ آبان ۱۴۰۱
آمریکا جنایتکار به عربستان سعودی برای جنگ یمن، سلاح ارسال کرده است.
آمریکا جنایتکار به امارات برای جنگ یمن، سلاح ارسال کرده است.
آمریکا جنایتکار به اوکراین برای جنگ روسیه، سلاح ارسال کرده است.
آخرین اخبار