روسیه:

سیاست غیرمسئولانه غرب سبب افزایش شمار پناهندگان در جهان است

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل گفت: بدلیل سیاست غیرمسئولانه غرب، کشورهایی هم چون افغانستان، کانون مهاجرت دسته جمعی هستند.

افزایش شمار پناهندگان در جهان اغلب با سیاست غیرمسئولانه دولت های غربی همراه است، که ذائقه تحمیل دیکته ها و آزمایش های ژئوپلیتیکی خود را با کشورهای ضعیف تر احساس کرده اند.

گنادی کوزمین، معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت سازمان جهانی درباره رشد پناهندگی در جهان گفت: "گسترش جغرافیای منازعات، فقر، نابرابری اقتصادی همچنان باعث مهاجرت جمعیت از کشورهای مبدأ شان می شود".

گنادی کوزمین گفت: در عین حال، دلایل چنین پدیده های منفی اغلب در سیاست غیرمسئولانه دولت‌های غربی که ذائقه تحمیل دیکته و آزمایش‌های ژئوپلیتیکی خود را با کشورهای ضعیف‌تر حس کرده‌اند، همراه است.

کوزمین در ادامه گفت: منابع کشورهای آفریقایی غارت شده و استقلال اقتصادی آنها خفه شده است، کشور لیبی با نیروی نظامی ویران شده، بخشی از سوریه تحت اشغال است، افغانستان با تصرف همزمان یا بهتر است بگوییم به حال خود رها شده است.

کوزمین گفت: "همه این کشورها و مناطق، کانون مهاجرت دسته جمعی هستند".

پیش از این توماس نیکلسون، نماینده ویژه اتحادیه اروپا برای افغانستان گفت: در یک‌سال اخیر، از آگست ۲۰۲۱ تا سپتامبر ۲۰۲۲ بیش از یک میلیون و ۳۰۰ هزار نفر افغانستانی تنها به ایران و پاکستان مهاجرت کرده‌اند که از این ميان یک میلیون در ایران و حدود ۲۵۰ هزار نفر در پاکستان هستند و احتمال دارد که بسیاری از مهاجرین نیز ثبت نشده باشند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار