اسماعیلی:

مدارس ایران سنگر دفاع از ارزش‌هاست

در آستانه سیزدهم آبان، مراسم نمادین نواختن زنگ استکبارستیزی در دبیرستان شاهد سیداحمد خمینی، محل تحصیل شهید محمدرضا کشاورز، از شهدای حمله تروریستی به شاهچراغ (ع)، برگزار شد.

مراسم نمادین نواختن زنگ استکبارستیزی در محل دبیرستان سیداحمد خمینی و مراسم بزرگداشت سه شهید دانش‌آموز حمله تروریستی چهارم آبان به حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع)، با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش، نماینده، ولی فقیه در فارس، مسئولان اداره کل آموزش و پرورش فارس و جمعی از دانش آموزان برگزار شد.

محمدخلیل عسکری، در این مراسم با تسلیت شهادت سه دانش آموز در حمله تروریستی به شاهچراغ (ع)، گفت: در سال‌های آغازین چهل واره دوم انقلاب، باز هم مسیر جدید انقلاب با شهادت مظلومانه دانش آموزان شکل گرفت.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: حادثه حرم هم همانند اقدام وقیحانه دشمنان در اوایل انقلاب که با ابزار ننگین ترور، جوانان را به شهادت رسانند، به وقوع پیوست، اما این واقعه نویدبخش آینده‌ای روشن است.

او گفت: اگر در سال ٥٩ محمدحسین فهمیده‌ها شهید شدند و ٢٦٨٥ شهید دانش اموز از فارس در دفاع مقدس تقدیم کردیم، امروز هم با شهادت این سه دانش اموز ثابت کردیم که این مسیر را قوت و قدرت ادامه خواهیم داد و از دستاورد‌های نظام دفاع و مسیر تمدن نوین اسلامی را دنبال خواهیم کرد.

عسکری گفت: امروز نه تنها این مدرسه و شهر شیراز و استان فارس که تمام کشور داغدار شهادت مظلومانه این سه دانش اموز هستند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: امروز مدارس کشور به سنگر دفاع از ارزش‌های انقلاب با پرچم شهادت مزین شده‌اند.

او اعلام کرد که با همکاری آستان احمدی و محمدی (ع) و شهرداری شیراز، عصر امروز مراسمی ویژه سه دانش اموز شهید حادثه حرم برگزار خواهد شد.

عسکری گفت: امروز به برکت شهدا در این مدارس، یک انقلاب فرهنگی بزرگ ایجاد خواهیم کرد و همه خواهند آمد.

او تاکید کرد: تمام مدارس فارس با خلاقیت و اراده تا مراسم اربعین این سه شهید هرکدام یک نکوداشت در مدارس برگزار کنند و به تببین و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت بپردازند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری ضمن دعوت پر شور فرهنگیان، دانش آموزان و اولیای آن‌ها در تجمع روز جمعه ١٣ آبان، گفت: مدارس سراسر استان فعالیت‌های ابتکاری خود را برای بزرگداشت این روز به نمایش بگذارند و پس از این مراسم هم نمایشگاهی در حوزه استکبارستیزی در مدارس راه‌انداری کنند.

مدارس ایران سنگر دفاع از ارزش‌هاست

معصومه نجفی پازوکی معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش نیز در این مراسم ضمن تبریک روز دانش آموز و تسلیت شهادت سه دانش آموز حادثه تروریستی حرم شاهچراغ (ع)، گفت: اگر تاریخ را ورق بزنیم، مشاهده خواهیم کرد که همیشه ظلم وجود داشته است.

او با تصریح بر این نکته که شاید بارزترین مصداق مظلومیت، مظلومین امام حسین (ع) و فرزندانشان باشد، گفت: اگر به شهید محمدرضا کشاورز، دانش موزی که در حادثه حرم به شهادت رسید هم ظلم شد، پس در جرگه یاران امام حسین ع (قرار گرفته و چه مقامی از این بالاتر؟

نجفی با بیان اینکه شهید محمدرضا کشاورز، یک دانش آموز تراز انقلاب اسلامی بوده است، عنوان کرد: در همه زمینه‌ها این دانش اموز سرآمد بوده و ره صد ساله را یک شبهپیموده و برای این اتفاق انتخاب شده است.

او گفت: اگرچه دانش اموزانی که به جبهه‌های جنگ در زمان جنگ تحمیلی اعزام شدند، نوجوانان ١٥-١٦ ساله بودند، اما اتفاقاتی رقم زدند که همیشه در اذهان باقی مانده است.

نجفی گفت: دانش آموزان با توجه به ظرفیت‌هایی بالایی که دارند باید در موضوع بصیرت، تحلیل اتفاقات و ... از ظرفیت‌های خود بهتر استفاده کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار