بازدید مسئولان قضایی از پارک جنگلی ۱۲۰ هکتاری رودسر

رئیس کل دادگستری گیلان امروز به همراه مسئولان ارشد قضایی و مدیران اجرایی استان از پارک جنگلی ۱۲۰ هکتاری منطقه لله رود رودسر بازدید کرد.

حجت الاسلام والمسلمین حمزه خلیلی، رئیس کل دادگستری استان گیلان امروز به همراه مسئولان ارشد قضایی و مدیران اجرایی استان ضمن افتتاح ساختمان ورودی ارباب رجوع در دادگستری شهرستان رودسر از پارک جنگلی ۱۲۰ هکتاری منطقه لله رود رودسر، پروژه جاده ساحلی، ساخت و ساز‌های غیرمجاز در گالش کلام لنگرود و کارخانه آذرنوش بازدید کرد و در نشست دهیاران و بخشداران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا در اردوگاه تفریحی شهید مطهری چابکسر حضور یافت.

او با اشاره به وسعت پارک لله رود و درختان تنومندی که مورد تعرض قاچاقچیان چوب قرار گرفته است، گفت: در نشستی که به همین منظور در دادگستری کل استان برگزار می‌شود، تصمیماتی در خصوص بهره مندی بیش از پیش مردم از این پارک جنگلی اتخاذ خواهد شد.

رئیس کل دادگستری گیلان همچنین در بازدید از جاده ساحلی که از منطقه آزاد آغاز شده و از چاف و چمخاله عبور کرده و به ساحل چابکسر منتهی می‌شود، گفت: این جاده ساحلی که بخش عظیمی از آن به اتمام رسیده است نقش مهمی در کاهش ترافیک در شهر‌های ساحلی دارد.

به گفته حجت الاسلام خلیلی، دستورات لازم در خصوص تأمین مصالح و زیرساخت‌ها در شهرستان رودسر صادر شده تا به زودی ساخت و ساز در این قسمت نیز انجام و به جاده ساحلی متصل شود.

او همچنین تصریح کرد: کارخانه آذرنوش که به لحاظ بدهی بانکی تعطیل شده و به مزایده گذاشته شده بود، باید به چرخه تولید برگردد.

رئیس کل دادگستری گیلان با بیان اینکه این مزایده باید متوقف شده و از این پس این واحد تولیدی به صورت تعاونی مدیریت شده و به تولیدات خود ادامه دهد، گفت: با راه اندازی تمام فاز‌های کارخانه حدود ۵۰ نفر به طور مستقیم مشغول به کار شده چند صد باغدار با این مجموعه همکاری می‌کنند و بستر مناسبی برای اشتغال زایی و تقویت کشاورزی و باغداری در این منطقه است.

نشست دهیاران و بخشداران و شورا‌های شهر و روستا در رودسر

احمد آقایی، معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان گیلان نیز با اشاره به بازدید از منطقه گالش کلام در مرز بین لنگرود و رودسر گفت: ساخت و ساز‌های غیرمجاز بافت منطقه را دچار چالش کرده و باید از ادامه روند چنین سازه‌هایی جلوگیری شود.

او تصریح کرد: نشستی نیز با حضور دهیاران، بخشداران و شورا‌های اسلامی شهر و روستا، ائمه جمعه و مسئولان شهرستانی در شهر چابکسر برگزار شد و در خصوص موضوعاتی پیرامون مدیریت روستایی، حفظ اراضی حاصلخیز روستایی، نظارت بر اجرای طرح هادی، تغییر کاربری و ساخت و ساز‌های روستایی بحث و تبادل نظر شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.