ضرورت ارتقای سواد رسانه‌ای استاد و دانشجو برای مقابله با بحران‌ها

معاون فرهنگی و اجتماعی وزیر علوم گفت: نیاز است تا دانشجویان و اساتید با فرصت‌ها و تهدید‌های فضای رسانه‌ای جدید آشنا شوند.

دکتر عبدالحسین کلانتری با اشاره به این که تمامی داده‌ها گواه بر این هستند که ناآرامی‌های اخیر یک پروژه بود که دشمن به صورت ترکیبی و چند وجهی ترسیم کرده است، گفت: در ابتدا این مسائل روشن نبود، اما به تدریج وقتی دشمن از تمام ظرفیت خود استفاده کرد و تمام سرشبکه‌های خود را سوزاند و یک جنگ ترکیبی به راه انداخت، موضوع واضح شد.

کلانتری با اشاره به این که دشمن بر مسائل و مشکلاتی که در کشور وجود دارند، مانور داده است، تصریح کرد: دانشگاه یکی از این حوزه‌ها بود و با دانشجویانی سر و کار داشتیم که چند سال تجربه حضور در محیط آموزشی را نداشتند و گسست و اختلال عظیم در تربیت و جامعه پذیری آن‌ها به وجود آمده و در فضای مجازی حضور داشته اند که تحت حکمرانی جمهوری اسلامی نبود.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به این که نهضت سواد رسانه‌ای نیاز است تا دانشجویان و اساتید با فرصت‌ها و تهدید‌های فضای رسانه‌ای جدید آشنا شوند، افزود: مسائل و مشکلات بیشتر مربوط به نهاد خانواده و جامعه هستند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با تاکید بر میدان دادن به مجموعه‌های دانشجویی شناسنامه دار گفت: حمایت از این جمع‌ها، مدنیت در دانشگاه را بالا می برد، رفتار‌های هیجانی کم می‌شود و به سمت عقلانیت پیش می‌رود.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار