سهم ۲ درصدی گیاهان دارویی در تولید ناخالص داخلی کشور

معاون علمی ریاست جمهوری گفت: در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ نوع گیاه دارویی در اقلیم ایران وجود دارند.

دهقانی فیروزآبادی، معاون علمی ریاست جمهوری در جمع خبرنگاران گفت: طب ایرانی و مکمل ایرانی را در همه جای دنیا می‌شناسند. در حال حاضر بیش از ۱۸۰۰ نوع گیاه دارویی در اقلیم ایران وجود دارند. با وجود این بازار، حجم صادرات دارویی حدود ۷۰۰ میلیون دلار است.

به گفته وی طبق سند مصوب، سه میلیارد دلار ظرفیت فروش گیاهان دارویی در کشور وجود دارد که با اضافه شدن مکمل‌ها به حوزه گیاهان دارویی، بازار فروش به ۱۵ میلیارد دلار خواهد رسید.

او افزود: سازمان غذا و دارو متولی استانداردسازی حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی خواهد بود.

او گفت: معاونت علمی در زمینه کمک و تعامل با سایر دستگاه‌ها در حوزه گیاهان دارویی و طب سنتی اقدامات خوبی را انجام می‌دهد. وزارت بهداشت در زمینه گیاهان دارویی و سلامتکده کمک حال است.

سهم دو درصدی گیاهان دارویی در تولید ناخالص داخلی کشور/ ضرورت آموزش کشاورز در حوزه کشت گیاهان دارویی و جذب مشتری

جواد ساداتی نژاد، وزیر جهاد و کشاورزی در ششمین نمایشگاه گیاهان دارویی فرآورده‌های طبیعی و طب سنتی ایرانی گفت: در وزارت جهاد کشاورزی در حوزه گیاهان دارویی دفتری داریم؛ زیرا این حوزه یک حوزه بین بخشی است.

به گفته وی در دنیا حوزه طب سنتی و گیاهان دارویی اشتغال و ثروت زیادی را تولید کرده اند و ظرفیت تولید گیاهان دارویی در ایران بسیار خوب ارزیابی شده است.

او گفت: یکی از برنامه‌های ما حمایت از بخش خصوصی در حوزه گیاهان دارویی است. کشاورز نیازمند آموزش در خصوص کشت گیاهان دارویی و جذب مشتری است. در این زمینه وزارت جهاد کشاورزی برنامه ریزی کرده است.

او افزود: بررسی‌ها نشان می‌دهند که گیاهان دارویی می‌توانند دو درصد از تولید ناخالص داخلی کشور را به دست آورند. امیدوارم از خام فروشی گیاهان دارویی دور شویم و از شرکت های دارویی درخواست کمک در حوزه گیاهان دارویی را دارم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار