محموله دارو‌های آنتی بیوتیک هنوز وارد مشهد نشده است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت:محموله دارو‌های آنتی بیوتیک هنوز وارد مشهد نشده است زمان دقیقی را برای ورود این دارو‌ها مشخص نکردند.

ناصر وحدتی معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: کنترل کیفی محموله دارو‌های آنتی بیوتیک زمان بر است، ولی اگر از قبل دارو‌های آنتی بیوتیک کنترل شده باشند در چند روز آینده وارد مشهد می‌شوند.

او افزود: به غیر ازداروی آنتی بیوتیک، ۶۰ قلم کمبود دارویی دیگر هم دراستان داریم که باید برطرف شود، اما اولویت اصلی تامین نیاز آنتی بیوتیک در استان است

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی مشهد ادامه داد: وضعیت سرم در داروخانه‌ها مطلوب نیست، اما بیمارستان‌ها در زمینه سرم هیچ مشکلی ندارند تولید سرم در کشور و استان بسیار است، اما مدیریتی در توزیع سرم نمی‌شود لذا با کمبود‌هایی مواجه می‌شویم.

وحدتی بیان کرد: در محموله جدید دارویی وارد شده به کشور که شامل ۵۰ تن انواع داروی آنتی بیوتیک بوده ۷ درصد آن و معادل ۳.۵ تن سهم خراسان رضوی است و از این میزان ۲.۸ تن آن سهمیه دانشگاه علوم پزشکی مشهد است دارو‌های آنتی بیوتیک واردتی شامل: شامل انواع سوسپانسیون اطفال، آموکسی سیلین، آموکسی کلاو، سفکسیم، سفالکسین و آزیترومایسین بوده که از طریق هندوستان وارد کشورمان شده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار