فعالیت ۱۶۸۸ مجموعه دانش بنیان برای توسعه فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات

یکی از حوزه‌های فناورانه‌ای که در طول چند سال اخیر رشد و توسعه قابل توجهی را تجربه کرده، فناوری‌های اطلاعات و ارتباطات و نرم افزار‌های رایانه‌ای است.

عرصه‌ای فناورانه با شکل‌گیری شرکت‌های دانش‌بنیان رونق گرفت و در حال حاضر ۱۶۸۸ مجموعه دانش بنیان در این زمینه فعالیت و محصولات و خدمات خود را به بازار هدف عرضه می‌کنند. در طول دهه‌های اخیر، فناوری اطلاعات و ارتباطات، به عاملی کلیدی در رشد اقتصادی کشور‌ها تبدیل شده است.

کارشناسان معتقدند که گسترش فناوری اطلاعات و ارتباطات در کشور‌های توسعه یافته، باعث افزایش کارآیی اقتصاد این کشور‌ها شده است و بهبود عملکرد سازمان‌ها، ظهور بازار‌های جدید و بهبود متغیر‌های اقتصادی کشور‌ها را به دنبال دارد.

بر همین اساس کشور‌های مختلف به دنبال توسعه این فناوری و استفاده از تخصص‌ها و توان دانشی متخصصان هستند تا به کمک آن‌ها بتوانند در این زمینه خودکفا شوند و بازارشان را رونق دهند.

در ایران هم با حمایت مرکز شرکت‌ها و موسسات دانش بنیان معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری این حوزه در حال گسترش یافتن است و شرکت‌ها با استفاده از همین حمایت‌ها محصولات و توانمندی‌های خود را به بازار عرضه می‌کنند.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.