آغاز رزمایش هوایی آمریکا و کره جنوبی با استفاده از ۲۴۰ جنگنده

آمریکا و کره جنوبی یکی از بزرگترین رزمایش‌های هوایی مشترک خود را از امروز (دوشنبه) آغاز کردند.

با افزایش نگرانی‌ها درخصوص انجام هفتمین آزمایش اتمی کره شمالی و رزمایش اخیر هوایی این کشور با ۱۵۰ فروند جنگنده، کره جنوبی با مشارکت آمریکا  یک رزمایش هوایی ترکیبی بزرگ با ۲۴۰ جنگنده را آغاز کردند. 

به گزارش رویترز، در این رزمایش ۱۴۰ جنگنده نیروی هوایی کره جنوبی در کنار ۱۰۰ جنگنده آمریکایی پرواز خواهند کرد و در حملات شبیه سازی شده ۲۴ ساعته به مدت حدود یک هفته شرکت می‌کنند.

پیونگ یانگ این رزمایش‌های مشترک را به عنوان تمرینی برای تهاجم و اثبات سیاست‌های خصمانه واشنگتن و سئول محکوم کرده است. کره شمالی در اعتراض به رزمایش‌های اخیر، موشک شلیک کرده، مانور هوایی انجام داده و گلوله‌های توپ به سمت دریا شلیک کرده است.

آمریکا و کره جنوبی می‌گویند چنین آموزشی برای مقابله با تهدیدات بالقوه کره شمالی لازم است، کشوری که امسال شمار بی سابقه‌ای پرتاب موشک انجام داده و برای اولین بار از سال ۲۰۱۷ برای از سرگیری آزمایش‌های هسته‌ای آماده شده است.

در این رزمایش مشترک، انواع جنگنده‌های رادارگریز F-۳۵ از آمریکا و کره جنوبی و سایر هواپیما‌ها شرکت دارند. استرالیا نیز یک فروند هواپیمای سوخت رسانِ هوایی به این رزمایش اعزام خواهد کرد.

یکی از مقامات ارتش کره جنوبی در نشست خبری در وزارت دفاع این کشور گفت، این رزمایش از سال ۲۰۱۵ به این سو به منظور افزایش قابلیت همکاری بین نیرو‌های هوایی کره جنوبی و ایالات متحده انجام می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۱:۱۵ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
این‌ رزمایش ها بی فایده هست بخاطر فاصله نزدیک کره شمالی و جنوبی چون کره شمالی با چند پرتابه در چشم بهم زدن کل کره جنوبی در توانش هست که نابود کنه و اخرشم با تحریک امریکا همین خواهد شد چون ورود امریکا به هر کشوری اخرش نابودی ان کشور باعث گردیده است
آخرین اخبار