داسیلوا رئیس جمهور برزیل شد

براساس نتایج رسمی اعلام شده لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا در انتخابات ریاست جمهوری برزیل پیروز شد.

براساس نتایج رسمی تقریبا قطعی که اعلام شده است، لوئیس ایناسیو لولا دا سیلوا، رئیس جمهور سابق چپگرای برزیل در سال‌های ۲۰۰۳ -۲۰۱۰ روز یکشنبه با اختلاف اندکی از ژانیر بولسونارو رئیس جمهور راستگرای افراطی کنونی برزیل پیشی گرفت و رئیس جمهور برزیل شد.

لولا با کسب ۵۰.۸۳ درصد آرا توانست بولسونارو را شکست دهد. بولسونارو در این رقابت ۴۹.۱۷ درصد آرای ماخوذه را به خود اختصاص داد.

امانوئل مکرون، رئیس جمهور فرانسه دقایقی بعد از اعلام نتایج انتخابات ریاست جمهوری برزیل در پیامی توییتری با اعلام اینکه «این انتخابات صفحه‌ای جدید در تاریخ برزیل گشود»، افزود: «همگی قدرت و توان خود را برای غلبه بر چالش‌های مشترک فراوان و تجدید پیوند‌های دوستی میان دو کشور یکپارچه و منسجم می‌کنیم. »

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا هم در بیانیه‌ای گفت: «به لولا داسیلوا برای پیروزی در انتخاباتی که آزاد، عادلانه، دقیق و معتبر برگزار شد، تبریک می‌گویم، به شدت برای ادامه همکاری‌ها میان دو کشور مشتاق هستم.»

جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در این رابطه توییت زد و نوشت: «برزیلی‌ها قاطعانه تصمیم گرفتند. به شدت مشتاقم برای تقویت همکاری‌ها میان دو کشور و به پیش بردن اولویت‌های مشترک، همانند حفاظت از محیط زیست، با او کار کنم.»

آندرس مانوئل لوپز اوبرادور، رئیس جمهور مکزیک در توییتر نوشت: «مردم بزرگ برزیل، لولا پیروز شد، از این پس برابری و انسان گرایی حکمفرما خواهد شد. »

آنتونی آلبانیز، نخست وزیر استرالیا هم در پیامی توییتری نوشت: «تبریکات فراوان به لولا برای پیروزی خارق العاده اش در انتخابات برزیل، به شدت مشتاقم در زمینه حفاظت از محیط زیست با شما همکاری کنم.»

رهبران سیاسی دیگری همچون میگوئل دیاز کانل رئیس جمهور کوبا، گابریل بوریچ رئیس جمهور شیلی و گیولرمو لاسو رئیس جمهور اکوادور هم در پیام‌هایی مشابه، پیروزی لولا را تبریک گفتند.

برچسب ها: برزیل ، لولا داسیلوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۴ ۱۰ آبان ۱۴۰۱
لعنت به خیانت کنندگان به این اب وخاک وپرچم وایران عزیزم
آخرین اخبار