در کمیته حقوقی قضایی مبارزه با مواد مخدر استان صورت گرفت:

تصمیم گیری در خصوص معتادان متجاهر غیر قابل درمان

چهارمین جلسه کمیته حقوقی، قضایی مبارزه با مواد مخدر چهارمحال و بختیاری به ریاست رئیس کل دادگستری برگزار شد.

احمدرضا بهرامی رئیس کل دادگستری استان با تأکید بر اینکه باید علل بازگشت به اعتیاد شناسایی و راهکار‌های پیشگیرانه برای این منظور تدوین گردد گفت: سوء مصرف مواد مخدر یکی از معضلاتی است که امروزه جوامع مختلف با آن دست به گریبان هستند و عوارض این آسیب نه تنها زندگی فرد معتاد و خانواده وی بلکه بهداشت جامعه و وضع فرهنگ مردم را نیز تحت تأثیر قرا می‌دهد.

وی افزود: هرچند بازپروری و اصلاح معتادان یک ضرورت برای جامعه محسوب می‌شود، اما مهمتر پیشگیری از بازگشت دوباره معتادان اصلاح شده به سمت مواد مخدر است.


بیشتر بخوانید


بهرامی تصریح کرد: بدون شک در روند بازگشت افراد به سمت استعمال مواد مخدر عوامل مختلفی دخیل هستند و آنچه که حائز اهمیت است انجام مطالعات میدانی برای شناسایی و برطرف کردن عواملی است که افراد را به سمت استعمال مجدد مواد مخدر سوق می‌دهد.

گفتنی است در این جلسه مقرر شد افرادی که بیش از ۴ بار به مراکز اقامتی ارجاع داده شده اند و مجدداً به سمت مواد گرایش پیدا کرده اند با همکاری مددکاران کمپ‌های ترک اعتیاد به مراکز درمان سرپایی دولتی معرفی و تعهدات لازم از ایشان اخذ گردد تا در صورت عدم همکاری موضوع به دادستانی اعلام گردد.

همچنین مصوب شده اداره کل بهزیستی استان در خصوص تأمین مکان برای راه اندازی مراکز درمان سرپایی دولتی در مرکز استان، موضوع را از طریق شهرداری شهرکرد و سایر ادارات پیگیری کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار