رفع مشکل نقدینگی صنایع قزوین برای ترخیص ماشین آلات

رئیس دپارتمان گمرک و تجارت اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی قزوین گفت: با پیگیری‌ها و ابتکار اتاق قزوین، بخش زیادی از مشکل نقدینگی واحد‌های صنعتی برای ترخیص ماشین آلات و خطوط تولید رفع شد.

محمدرضا فاروقی رئیس دپارتمان گمرک و تجارت اتاق قزوین گفت: ترخیص ماشین‌آلات خطوط تولید به منظور کمک به فعالان تولید باید بدون پرداخت مالیات و عوارض انجام می‌شد که با پیگیری‌های انجام شده از سوی اتاق بازرگانی قزوین موانع موجود در این حوزه حل و فصل شد.

این فعال اقتصادی گفت: ابلاغ جدید سازمان امور مالیاتی کشور در خصوص اخذ گواهی چک بابت مالیات بر ارزش افزوده برای ترخیص ماشین آلات و تجهیزات خطوط تولید یک دستاورد جدید شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی به شمار می‌رود که براساس مصوبه و پیگیری‌های مستمر این شورا در استان قزوین و کمیسیون واردات اتاق ایران در کشور اجرایی شده است.

وی اظهار داشت: با ابلاغ جدید سازمان امور مالیاتی کشور، مصوبه ملی شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین در خصوص اخذ گواهی چک بابت مالیات بر ارزش افزوده ماشین آلات و تجهیزات وارداتی خطوط تولید امکان پذیر شده است.

فاروقی همچنین گفت: در هشتاد و دومین نشست شورای گفت وگوی دولت و بخش خصوصی استان قزوین، مقرر شد اداره کل امور مالیاتی و سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بر اساس ماده ٣٩ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور نسبت به تأیید و دریافت ٩ درصد مالیات بر ارزش افزوده کلیه ماشین آلات و ملزومات خطوط تولید وارداتی، مطابق جواز تأسیس و پروانه بهره بردای معتبر، به صورت ضمانت و یا چک اقدام نمایند.

این فعال اقتصادی اظهار داشت: پیرو این پیگیری‌ها، با ابلاغ از سوی سازمان امور مالیاتی به گمرک ایران، فعالان اقتصادی می‌توانند از این پس به منظور پرداخت مالیات بر ارزش افزوده واردات ماشین آلات خود همانند سال‌های گذشته، بر اساس دستورالعمل ابلاغی وزارت اقتصاد در مورد بند الف ماده ۳۹ قانون احکام دائمی برنامه‌های توسعه کشور اقدام کرده و در صورت تشخیص و تأیید وزارت صنعت با ارائه گواهی چک به جای پرداخت نقدی، اقدام به ترخیص کالای وارداتی خود کنند و بدین ترتیب با پیگیری‌های اتاق بازرگانی قزوین، بخش زیادی از مشکل نقدینگی واحد‌های صنعتی برای ترخیص ماشین آلات و خطوط تولید مرتفع شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.