اتمام فاز اول پروژه نفلین سینیت سراب

فاز اول پروژه نفلین سینیت سراب تا پایان کار دولت سیزدهم به اتمام می‌رسد.

پرنیان رئیس سازمان صنعت معدن و تجارت اذربایجان شرقی گفت: بر اساس برنامه زمان بندی شده فازاول پروژه صنعتی و معدنی نفلین سینیت سراب باید تا پایان کار دولت سیزدهم به اتمام برسید.

او در جلسه رسیدگی به مشکلات صاحبان صنایع در سراب با بیان اینکه ظرفیت تولید این طرح در فاز اول ۷۰ هزار تن در سال است افزود: کل اعتبار این پروژه ۶هزار میلیارد تومان است که امسال ۲۱۰ میلیارد تومان برای این پروژه تخصیص یافته است.

او  با بیان اینکه این کارخانه به عنوان بزرگترین معدن کشور می‌تواند در اقتصاد منطقه و حتی کشور تاثیرگذار باشد، گفت: به هیچ عنوان اجازه نخواهیم داد سرعت اجرای پروژه نفلین سینیت کند شود و میزان پیشرفت این طرح بصورت ماهانه رصد می‌شود.

رئیس سازمان صمت استان ادامه داد اگر سرعت اجرای پروژه کند شود صادقانه به مردم گزارش خواهیم داد در این زمینه امیدواریم با وعده‌هایی که داده شده طبق زمانبندی اعلام شده این پروژه به بهره برداری برسد.

در ادامه داودی نماینده مردم سراب با اشاره به اغاز عملیات احداث فاز دوم کارخانه سیما بافت گفت طرح توسعه این واحد تولیدی با بیش از دو هزار میلیارد تومان سرمایه گذاری در حال ساخت است که با تکمیل زنجیره نساجی در این منطقه علاوه بر تولید محصولات نخ و پارچه، پوشاک نیز تولید خواهد شد.

او با تاکید بر رفع موانع و حل مشکلات صاحبان صنایع افزود از سرمایه گذاران جدیدی که می‌خواهند در این منطقه سرمایه گذاری کنند حمایت ویژه‌ای خواهیم کرد تا علاوه بر تکمیل زنجیره تولید، اشتغال پایدار در منطقه ایجاد شود.

جهانی فرماندار سراب نیز با بیان اینکه این شهرستان در تعداد جمعیت دامی تولید شیر ومحصولات لبنی و گوشت قرمز رتبه اول استان را داراست بر ضرروت حمایت از واحد‌های تولید محصولات دامی تاکید کرد.

 او با اشاره به اینکه بیشترین مشکل صاحبان صنایع در این شهرستان کمبود نقدینگی و سرمایه در گردش گفت از ۱۱ واحد تولید فراورده‌های صنعتی لبنیات و عسل و مربا ۴ واحد ان هم زیر ظرفیت تولید بصورت نیمه تعطیل فعالیت دارند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.