دیدار سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با مدیرکل صداوسیمای خراسان رضوی

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با محسن نصرپر مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی دیدار و گفتگو کرد.

محسن نصر پور مدیرکل صدا و سیمای خراسان رضوی در این دیدار ضمن اعلام آمادگی در پوشش اخبار و فعالیت‌های دانشگاه فردوسی مشهد به‌عنوان بزرگ‌ترین مرکز علمی شرق کشور اظهار داشت: ما وظیفه‌داریم مفاخر شهر و استان را معرفی کنیم و در این راستا از هیچ گونه تلاش و کوششی فروگذار نخواهیم کرد.

وی استفاده از تجربه و دانش اساتید و دانشگاهیان را از مهمترین سیاست‌های صداوسیمای خراسان رضوی عنوان کرد و افزود: استفاده از تجربه و دانش اساتید و دانشگاهیان برای ما یک اصل بنیادین است و در این مسیر ما از حضور استادان دانشگاه ودانشجویان نخبه در این مرکز استقبال می‌کنیم.

وی همچنین آمادگی رسانه استان را برای تشکیل اتاق فکر رسانه بادانشگاه برای استفاده از ظرفیت اعضای هیات علمی، دانشجویان نخبه و بهره برداری از پژوهش‌های علمی دانشگاه فردوسی درجهت برنامه سازی وتوسعه استان اعلام کرد.

ضابط سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد با اشاره به محور فعالیت‌های علمی دانشگاه، این دانشگاه را جزء دانشگاه‌های مادر کشور و بزرگترین دانشگاه شرق کشورعنوان کرد و افزود: نهاد علمی خراسان بزرگ این دانشگاه است که مأموریت این دانشگاه مشارکت در تولید علم و ارتباط علمی است و لازم است تا در این رابطه تلاش و فعالیت روز افزون داشته باشد، زیرا که می‌تواند باعث افتخار و سربلندی استان و کشور گردد.

سرپرست دانشگاه فردوسی مشهد در ادامه اذعان داشت: در حال حاضر در جدیدترین رتبه بندی جهانی دانشگاه‌ها در نظام رتبه بندی لایدن هلند، دانشگاه فردوسی مشهد در رتبه ۴۹۰ جهان قرار دارد که نشان‌دهنده موفقیت این دانشگاه در عرصه تولید علم و دانش در جهان می‌باشد.

 ضابط با توجه به حضور بیش از ۱۳۰۰ دانشجوی خارجی در دانشگاه فردوسی مشهد اعلام کرد: جایگاه این دانشگاه خوب است، ولی تلاش می‌کنیم این جایگاه را ارتقا ببخشیم و در همین راستا دانشگاه فردوسی مشهد اساتید زبان فارسی به کشور‌های عراق و منطقه کردستان عراق و سوریه فرستاده است تا ضمن آموزش زبان فارسی در این کشور‌ها تعاملات زیادی با نهاد‌های آموزشی و پژوهشی وجو داشته باشد.

وی در ادامه به معرفی تشکل‌های موجود و فعال در دانشگاه ازجمله کانون‌های فرهنگی و انجمن‌های علمی پرداخت و همچنین از تلاش صداوسیمای خراسان رضوی در پوشش اخبار و فعالیت‌های دانشگاه تشکر نمود و برای همکاری و استفاده از تخصص دانشگاهیان دانشگاه فردوسی مشهد در غنی‌سازی برنامه‌های صداوسیمای خراسان رضوی اعلام آمادگی نمود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.