ماجرای ورود فاضلاب به دریاچه زاینده‌رود چیست؟

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان در غرب استان اصفهان گفت: فاضلاب خام از شهر‌ها و روستا‌های منطقه غرب و مجتمع‌های گردشگری وارد دریاچه سد یا رودخانه زاینده‌رود نمی‌شود.

مجتبی حاجتی گفت: هیچ موردی از ورود فاضلاب خام به مسیر‌ها و دره‌های منتهی به دریاچه سد زاینده‌رود وجود ندارد.

او  ادامه داد: نمایندگی حفاظت محیط زیست چادگان همواره از حریم دریاچه سد و رودخانه زاینده‌رود بازدید‌های لازم را انجام می‌دهد تا از وقوع چنین موردی پیشگیری کند و با موارد احتمالی برخورد خواهد کرد.

رییس نمایندگی حفاظت محیط زیست شهرستان چادگان در غرب استان اصفهان با بیان اینکه نمایندگی محیط زیست چادگان در چند سال اخیر موضوع تصفیه‌خانه فاضلاب را در این شهرستان پیگیری کرده است، اظهار داشت: یکی از بخش‌های مورد توجه برای تصفیه خانه فاضلاب، مجتمع‌های گردشگری اطراف رودخانه و دریاچه سد زاینده‌رود است.

حاجتی اضافه کرد: موضوع تصفیه خانه مجتمع‌های گردشگری حاشیه دریاچه سد زاینده‌رود در چند سال اخیر پیگیری شد و در زمان حاضر این موضوع ساماندهی شده است.

او با بیان اینکه برخی از مجتمع‌های گردشگری اطراف دریاچه سد زاینده‌رود دارای چاه‌های سفتیک (مخزنی) یا جذبی فاضلاب بودند، خاطرنشان کرد: تعدادی از این چاه‌ها قدیمی و مربوط به ۳۰ سال پیش بود و همچنین برخی از مجتمع‌ها تصفیه خانه فاضلاب داشتند.

حاجتی گفت: در پنج سال گذشته موضوع تصفیه خانه فاضلاب در مجتمع‌های گردشگری اطراف زاینده‌رود به‌طور جدی پیگیری شد و در زمان حاضر اکثر آن‌ها دارای تصفیه خانه و خروجی فاضلاب استاندارد و تعدادی نیز در حال ایجاد این تاسیسات هستند.

او با اشاره به اینکه حدود ۲ هزار باب ویلا در دهکده فرهنگی تفریحی زاینده‌رود مستقر و دارای تصفیه خانه است که از آن به‌طور مرتب بازرسی می‌شود، خاطرنشان کرد: تعداد دیگری مجتمع گردشگری در اطراف دریاچه سد زاینده‌رود مستقر است که ایجاد تصفیه خانه فاضلاب برای آن‌ها نیز پیگیری شد.

رئیس نمایندگی حفاظت محیط زیست چادگان افزود: طرح تصفیه خانه فاضلاب شهر چادگان توسط نهاد‌های مربوطه در حال پیگیری و اجراست، اما هنوز بهره برداری نشده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار