بازرسی‌های گسترده از ادارات/بازگشت صد‌ها میلیون تومان به بیت المال

بازرس کل لرستان با اشاره به بازرسی‌های گسترده از سطح ادارات این استان، گفت: این امر منجر به بازگشت صد‌ها میلیون تومان به بیت المال شده است.

سعید رازانی در سخنانی با بیان اینکه سازمان بازرسی در پایان هر بازرسی یک گزارش تهیه می‌کند گفت: نتیجه این گزارش اصلاح بسیاری از فرآیند‌ها است.

وی با اشاره به اینکه خیلی از فرآیند‌ها و روش‌ها در این راستا اصلاح شده است عنوان کرد: نتیجه این بازرسی‌ها و گزارش‌ها، بازگشت صد‌ها میلیون تومان به بیت المال بوده است.

بازرس کل لرستان بیان داشت: استفاده و نفع مردم از قوانین و مقررات نتیجه این بازرسی‌ها و گزارش‌ها بوده است.

رازانی در ادامه سخنان خود با اشاره به بند «خ» ماده ۳۳ قانون برنامه ششم که در خصوص بخشودگی تسهیلات در هنگام وقوع حوادث غیر مترقبه است، عنوان کرد: در این رابطه یک سری ضوابط پیش بینی شده است.

وی افزود: آئین نامه‌ای که در این رابطه تدوین شده بود، مقداری با ابهام مواجه بود که در این راستا لازم بود یک سری پیگیری‌ها صورت گیرد، همین ابهام موجب شده بود که زمینه استفاده از این تسهیلات فراهم نشود.

بازرس کل لرستان بیان داشت: با پیگیری‌های صورت گرفته حدود ۱۰ هزار فقره توانستند از این بخشودگی تسهیلات استفاده کنند.

وی در ادامه سخنان خود با بیان اینکه به طور مثال یک مناقصه در یکی از دستگاه‌های اجرایی برگزار شده است، در زمینه روند برگزاری آن اشکالاتی وجود داشته است که ممکن بوده میلیارد‌ها تومان ضرر به آن اداره وارد شود گفت: با کنترلی که سازمان بازرسی انجام داده، جلوی این ضرر به دستگاه اجرایی گرفته شده است.

بازرس کل لرستان تصریح کرد: تلاش ما این بوده که در این راستا فعالیت مستمر داشته باشیم و مردم نتیجه برخی از این فعالیت‌ها را در ماه‌های آینده مشاهده خواهند کرد.

رازانی با بیان اینکه تلاش گسترده‌ای از سوی سازمان بازرسی در این رابطه در حال انجام است عنوان کرد: هماهنگی‌های خوبی نیز بین بازرسی کل استان و سازمان بازرسی کل کشور وجود دارد.

وی افزود: هر جا نیاز باشد که ما از توان وزارتخانه‌ها بهره ببریم، با هماهنگی با سازمان بازرسی کل کشور این امر صورت می‌گیرد.

منبع: مهر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار